Contract Manager till Vendor Management på Scania IT
Scania IT / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien.
Scania genomgår för närvarande en spännande omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar - att vara en tjänsteleverantör. IT och samverkan med omvärlden är en avgörande del i denna transformation och Scania IT har påbörjat en stimulerande och utmanande förändringsresa för att bidra till utvecklingen av Scanias affär.
IT Governance handlar om att säkra gemensam styrning av den kärna som måste vara gemensam för att Scania gruppen ska få effektiv IT. En viktig del av den kärnan är Vendor Management där vi säkrar att vi globalt har rätt IT-leverantörer med rätt kontrakt samt att vi är optimalt licensierade. För att lyckas med det har vi IT Vendor Management Office.
Vi är ett team med hög kompetens, stort engagemang och mycket arbetsglädje. Vi strävar hela tiden efter att kontinuerligt förbättra både system och arbetsprocesser.
Publiceringsdatum2016-07-06ArbetsuppgifterDu stödjer tjänsteansvariga, projekt och chefer under hela avtalets livscykel och ansvarar för Scania IT's delar i avtalsprocessen, allt från kravställande i projekt, omförhandlingar och förvaltning till avslut av avtal.
Därutöver driver eller medverkar du i processförändringar inom området sourcing, inköp och leverantörskontakter.
Som Contract Manager kommer du att ha många kontaktytor inom Scania-gruppen, såsom inköp, tjänsteansvariga, ledningsgrupper samt Contract Manager Community inom Volkswagen gruppen men även med leverantörer.
Din Profil
För att bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har:
• Ett tydligt ledarskap, som med positivt driv och kreativitet når uppsatta mål. Du kan ta beslut och känner dig trygg i ledarrollen. Du kan samarbeta med alla, och ser förändring som en del av framtiden.
• En gedigen erfarenhet av att arbeta med leverantörer, främst gällande avtal/anbudsförfaranden/upphandlingar inom IT
• Förmåga att förstå kunders behov för att uppnå önskat resultat i kravarbete mot leverantörer
• Mycket hög förmåga att kommunicera med alla nivåer av interna och externa kontakter
• Erfarenhet av och gillar att utbilda/stötta inom området Contract Management
• En akademisk examen och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Södertälje och Stockholm med Scania Jobexpress.
Ytterligare information
Kontakta gärna Magnus Lännholm (Gruppchef), 08-553 834 06 eller Mats Andersson (Rekryteringscenter), 08-553 821 47.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-15
Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev.
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnnonsering gäller från 2016-07-05
Ange följande referens när du ansöker: 20162738
FöretagScania IT
AdressScania IT
15127 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55385000
Faxnummer: 08-55383839
Jobbnummer 2943683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.