Contact Center Manager
Intrum Justitia Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg,
Varberg,
Nacka,
Malmö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på
www.intrum.com Intrum Justitias Contact Center har till uppgift att besvara inkommande telefonsamtal, e-postmeddelanden och chattar från våra uppdragsgivares kunder. Vi samarbetar med kundföretag inom många olika branscher, vilket ställer krav på att våra medarbetare inom Contact Center både är kunniga och flexibla. Det är viktigt att varje samtal är av hög kvalité samtidigt som de också måste hanteras effektivt. Nu söker vi en ny chef till vårt B2C-team! Som Contact Center Manager har du det övergripande ansvaret för avdelningens dagliga verksamhet. Du driver resultat, leder och fördelar arbetet enligt företagets ledningssystem i syfte att nå uppsatta mål. Du har fullt personalansvar för ungefär 10 medarbetare samt en studentpool från extern leverantör, vilket innebär att du skapar gruppsammanhållning och arbetsglädje, samtidigt som du motiverar, utvecklar och inspirerar medarbetarna genom ett coachande förhållningssätt. Du kommer även fungera som en katalysator för information och kommunikation till dina medarbetare om ledningens vision, mål och strategier. I rollen som Contact Center Manager samarbetar du med övriga enheter inom affärsverksamheten i syfte att säkerställa att samtliga kundkontakter hanteras på bästa sätt. Vi erbjuder ett kreativt och utmanade arbete med en välmående och framåtlutad arbetsgrupp där du är operativt ansvarig för att företaget levererar hög kvalitet, service och effektivitet. Profil Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning Minst 2 års erfarenhet av ledarskap Dokumenterat goda resultat att leda arbete inom Kundtjänst Arbetat aktivt med coachning och medlyssning God datavana, särskilt gällande Office-paketet Väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift i både svenska och engelska
Personliga egenskaper Vi söker dig som har goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag. Du är en resultatinriktad, trygg och prestigelös person med en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen. Du ser samlyssning och kvalitetssäkring som en självklar del i arbetet som chef för ett kundtjänstteam. Du inspirerar och entusiasmerar din omgivning och i enlighet med vår ledarskapsstrategi har du även förmågan att agera som en "playing coach", vilket för oss innebär att du är en nyfiken och delaktig ledare som kan sätta sig in i detaljer utan att detaljstyra. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har stor vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut och har förmåga att driva förändringsprocesser. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-02Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontakt1) Malin Hestner (Operations Manager) 031-616 936
2) Alexandra Hagstedt (Unionen) 031-750 68 37
3) Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-527 275 88
FöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
•
10524 Stockholm
KontorsadressHesselmans torg 14, Nacka
Jobbnummer 3131350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.