Consultant inom Servicedesk till Advania

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att jobba i servicedesk med kompetens inom bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM? Är du serviceinriktad med stort tekniskt intresse och vill fortsätta utvecklas och lära dig mer? Vi söker nu ytterligare förstärkning till Advanias Servicedesk!

Om tjänsten
Advania är ett nordiskt IT-företag verksamt på 22 platser i Sverige, Island, Norge, Finland och Danmark med uppdrag att hjälpa deras kunder att arbeta smart och med genomtänkta IT-lösningar som förenklar deras vardag. Som konsult inom Advanias Servicedesk är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till kunderna. Placeringen är delvis på kontoret i Halmstad och delvis ute hos kund i Hylte och/eller Falkenberg.

Du kommer bland annat arbeta med:

• Ta emot ärenden från Advanias kunders användare och ge ett bra bemötande
• Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
• Active Directory administration
• Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
• Prioritera ärenden enligt SLA och utföra arbete i rätt ordning för att uppfylla Advanias åtaganden
• Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Om dig
Vi söker sig som är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare kan skriva under ordspråket "laget före jaget". Du vet hur man levererar högsta möjliga service och har en förmåga att arbeta effektivt utan att tumma på kvalitén. Att arbeta i en miljö där det delas kunskap med varandra och som ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik är något du trivs i.

Viktigt för tjänsten:

• Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
• Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, hårdvara, ärendehanteringssystem
• Förmåga och intresse att genomföra felsökning
• Att du vill jobba i ett lag för att göra Advanias kunder nöjdare än förväntat
• Flytande svenska i tal och skrift (meriterande om du talar fler nordiska språk)
• Körkort B

Om Advania
Advania erbjuder ett varierande arbete i en platt organisation där du som medarbetare själv kan påverka din egen utveckling. Företaget jobbar aktivt för att skapa en attraktiv och modern arbetsplats där alla människors lika värde respekteras, samt arbetar aktivt för att fortsätta minska klimatutsläppen och överträffa sina uppsatta klimatmål.

Om ansökan
Advania har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco, frågor och funderingar besvaras av Adecco. Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten är tillsvidare på heltid, Advania tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Bonli på 0736 84 77 73 eller kontakta Adeccos Kandidatsupport via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-02-19

Ersättning
Fast lön/Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32018".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5106062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: