Configuration Manager

Centric Professionals AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för att ge både stöd och råd, och att ta ansvar för specificerade uppgifter och resultat? Perfekt! Då är det dig vi söker! I rollen som Configuration Manager så deltar du i arbetet med att utveckla och underhålla ett komplext tekniskt system.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär.


Publiceringsdatum
2021-12-07

Dina arbetsuppgifter
• Paketeringar av programvaror och certifiering av nya datormodeller.
• Medverka och driva veckouppföljning med internt paketeringsteam.
• Vid behov eller vara med på möten och planera utrullning tillsammans med kund och ev. andra leverantörer. Inkl. dokumentering och CAB-medverkan.
• Assistans i ärendekön (Kundteam), lösa beställningar och incidenter, fokus på problematiska CM-ärenden.
• Delta och ibland driva mindre projekt och beställningar, som framförallt rör förändringar i CM-miljön, ex. baserat på nya krav och behov från kund.
• Uppgraderingar av Windows klient OS. Driva på och följa upp arbetet tillsammans med kund.

Din profil och kvalifikationen

• Du har några års erfarenhet av att arbeta med komplexa tekniska system.
• Du kan driva frågor och lösningar på problem relaterade till Configuration Manager-området.
• Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift.
• Du är metodisk, lyhörd samt analytisk.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller isabella.hornesjo@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1638891900200".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
isabella.hornesjo@centric.eu
0734-159392

Jobbnummer
6159435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: