Configura förstärker ekonomiavdelningen med en Controller
Industrikompetens i Östergötland AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Tidernas chans för dig som kan redovisning och vill gå mot controlling. Du får jobba i ett internationellt arbetslag och utvecklas tillsammans med ett av Linköpings snabbast växande teknikföretag. Häng med på vår fortsatta resa, driven av engagemang, teamanda och nytänk!
Publiceringsdatum2016-10-31Om företagetConfigura är stolt vinnare i kategorin Årets tillväxtföretag vid Linköpings Näringslivsgala 2016. Vi har haft ett spännande och expansivt år, med flera nyanställningar och en flytt till Linköpings nyaste kontorslokaler på Storgatan. Vi är ett sammansvetsat gäng som samarbetar i team över kontorsgränserna. Vi utvecklar mjukvara för att kalkylera och rita upp miljöer i 2D och 3D åt ledande leverantörer inom bl a kontorsmöbler, kök, materialhantering, samt laboratorier. Configura har huvudkontor i Linköping, men även kontor i Göteborg, Grand Rapids, Michigan, USA och Kuala Lumpur, Malaysia.
ArbetsuppgifterTjänsten innebär att ansvara för och jobba med uppföljning av koncernens produktion. I tjänsten ingår även att stötta, följa upp och koordinera de utländska dotterbolagens ekonomifunktioner.
Du kommer arbeta i ett tight team där samarbete och kommunikation är ledorden. Det innebär dagligt samarbete med övriga teamet som finns både i Linköping, USA och Malaysia. Du jobbar även nära projektledare och teamledare för vår produktion. Arbetet sker på Configuras huvudkontor, med regelbundna besök på dotterbolagens kontor ute i världen.
Målet för arbetet är att på ett noggrant och strukturerat sätt arbeta med uppföljning av koncernens produktion. Likaså att säkerställa att dotterbolagens ekonomiarbete utförs korrekt, enligt aktuella bokföringsregler, och med så lika rutiner som möjligt oavsett bolag. Vi är en framåtsträvande organisation, vilket innebär att förenkling och förbättring av rutiner och arbetssätt är självklara inslag. Du bidrar med kunskapsspridning inom teamet och ser det som en självklarhet att vi är backup för varandra.
Mer specifikt innebär arbetet:
• Uppföljning på projekt.
• Uppföljning på produktionsteamens performance.
• Samordna och följa upp fakturering till kund.
• Prognosarbete
• Månadsvis sammanställa och säkerställa siffror från dotterbolagen
• Stötta, utbilda och utveckla dotterbolagens ekonomifunktioner
• Bokslutsarbete
• Budgetarbete
• Ansvarig och super user för affärssystemet Maconomy
Tjänsten innebär en tvåstegsraket. Under första året kommer du att ansvara för delar av ekonomiansvariges arbetsuppgifter under hennes föräldraledighet. Du ansvarar för att koordinera ekonomiteamet i genomförandet av Configurakoncernens redovisning. Huvuduppgiften är att ansvara för och sammanställa månatlig finansiell rapport till företagsledning och styrelse, samt att arbeta med uppföljning av koncernens produktion. Det ingår inget personalansvar i rollen.
Detta innebär att du under första året får möjlighet att lära känna verksamheten och få insikt om företagets ekonomi och alla befintliga rapporter och rutiner kring ekonomiadministrationen. Samtidigt får du de bästa förutsättningar att när ekonomiansvarige återkommer i tjänst, specialisera dig i den controllertjänst som beskrivs ovan.
ProfilDu har en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande. För tjänsten krävs några års erfarenhet från arbete med redovisning. Har du erfarenhet av controlling är detta meriterande. Du stimuleras av att jobba i en koncern där förändring och expansion är en del av vardagen. Du har en god analytisk förmåga och har lätt att se helhet, samband och konsekvenser. Du är en möjlighetsorienterad person med god förmåga att kommunicera och samarbeta. En förutsättning är goda kunskaper i bokföring och Excel. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift. Erfarenhet av bokföringssystemet Maconomy är meriterande, men inget krav.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvariga rekryteringskonsult på Skill, Svanhild Johansson, 0720-05 99 64,
svanhild.johansson@skill.se. Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på
www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Om företagetIndustrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-21
Ange följande referens när du ansöker: 2230
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSvanhild Johansson
svanhild.johansson@skill.seFöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56, Linköping
Jobbnummer 3129065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.