Concept Dev. Manager - Coca Cola Drycker Sverige
Academic Search International AB Stockholm / Marknadsföringsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Search International AB Stockholm i Haninge,
Linköping,
Jönköping,
Finspång,
Norrköping eller i
hela Sverige Vill du bli en del av ett fartfyllt företag med en stark teamkänsla? Coca-Cola Drycker Sverige AB tillverkar, distribuerar, säljer och marknadsför några av världens starkaste varumärken inom dryck. Vi är en del av The Coca-Cola Company, som har verksamhet i mer än 200 länder världen över. På Coca-Cola i Sverige är vi idag cirka 800 medarbetare. Vårt huvudkontor, fabrik och lager ligger i Jordbro strax utanför Stockholm och det finns regionala försäljningskontor i övriga landet. I vårt sortiment ingår bl.a. Coca-Cola®, Fanta® och Sprite®, Bonaqua Silver®, MER® och sportdrycken Powerade®. Vår vision är en dryck till alla i Sverige varje dag, överallt, alltid. För att nå dit behöver vi målinriktade och initiativrika medarbetare som delar våra värderingar. Vi strävar alltid efter att bedriva vår verksamhet på ett miljömässigt, socialt och etiskt hållbart sätt.
COCA COLA DRYCKER SVERIGE SÖKER CONCEPT DEVELOPMENT MANAGER
Till en ny tjänst inom vår marknadsavdelning söker vi dig som brinner för vår bransch och som ska driva och ansvara för vår konceptutveckling från analys, till strategi och vidare till taktik. Du är ankaret när det gäller konceptkunskapen och arbetar nära tillsammans med Channel Development Manager och rapporterar till Channel Marketing Manager.
Utifrån årlig affärsplan och med utgångspunkt i kanalernas förutsättningar och målsättningar, ansvarar du för att koncept utvecklas och implementeras. Du är ansvarig för att koordinera och leda arbetet med att ta fram underlag för konceptutveckling och presentera detta i relevant forum. Efter beslut har du totalt projektledaransvar för driva processen fram till dess att lansering/implementering sker. Detta innebär att aktivt projektleda tvärfunktionella projekt inom ramen för marknadsmixen med deltagare från t ex kategoriteam, produktion, inköp och försäljning. Du ansvarar för att ta fram och utveckla säljverktyg för koncepten och implementera dessa inom försäljning. Du har stora kontaktytor såväl internt i organisationen som externt gentemot leverantörer och kunder.
Vi söker dig som har
• relevant utbildning från universitet eller högskola
• branscherfarenhet från detalj- eller dagligvaruhandel
• erfarenhet av kund- och kanalmarknadsföring
• erfarenhet av att driva projekt
Du är en person som drivs av att se hur ett koncept går från idé till verklighet och skapar merförsäljning samt kund- och konsumentnytta. Det är viktigt att du kan få analys till strategi och taktik och ta en idé och göra den till verklighet. Du är en person med engagemang och förmåga att motivera och driva igenom dina idéer då processen för att skapa ett koncept har många intressenter.
Är du intresserad?
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Karin Österdahl, tfn 08-555 15 718 på Academic Search, som ansvarar för denna rekrytering. Vi vill ha din ansökan senast 14/1 2009.
Du ansöker till tjänsten genom att gå in på följande länk:
http://www.appsgate.com/asi/kcoca5.nsf/web.nysokandeSökord: marknad, kategori, category, affärsutveckling, FMCG, retail, detaljhandel, dagligvaruhandel
Publiceringsdatum2008-12-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-14
Vi vill gärna ha din ansökan via länken Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKarin Österdahl, Rekryteringskonsult, 08-555 15 700 (Telefon)
FöretagAcademic Search International AB Stockholm
AdressAcademic Search International AB Stockholm
Kungsgatan 5
11143 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-555 157 00
E-postadress:
info@academicsearch.se Jobbnummer 368707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.