Compliance Officer till Länsförsäkringar Fondliv

Talents of Sweden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talents of Sweden i Stockholm, Solna, Sollentuna, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta med regler i en föränderlig miljö med varierande arbetsuppgifter tillsammans med inspirerande och kompetenta kollegor? Till Länsförsäkringar Fondliv söker vi nu en Compliance Officer.

Om jobbet

Du kommer att arbeta som ansvarig Compliance Officer för Länsförsäkringar Fondliv med granskning, utvärdering och rapportering samt ge råd och stöd i regelefterlevnadsfrågor inom de regelverk som gäller för livförsäkringsverksamhet. De frågor som vi jobbar med har ett stort fokus från affärsverksamheten, verkställande direktör och från Finansinspektionen.



I tjänsten ingår vidare att identifiera och analysera de risker som finns för bristande regelefterlevnad samt prioritera dessa och genomföra lämpliga aktiviteter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även projektdeltagande vid framtagande av nya eller ändrade produkter och tjänster samt att hålla utbildningar för verksamheten. Tjänsten innebär resor.

Utbildning och erfarenhet

Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik eller ekonomi. Du har kompetens inom i första hand de näringsrättsliga regelverk som gäller för försäkringsverksamhet samt flerårig erfarenhet från arbete med regelverksfrågor, gärna som Compliance Officer i första eller andra linjen. Det är meriterande om du även har jobbat med regelverk avseende distribution och försäkringsrörelse.

Vem är du?

Du har en mycket god förmåga att analysera och tillämpa regelverk såväl vad gäller granskningar som att ge råd och stöd. Du ser det som naturligt att hålla dig uppdaterad avseende nya regelverk och ny eller ändrad praxis från Finansinspektionen samt analysera effekterna av dessa. Du arbetar självständigt och tar ansvar för att planera och genomföra de aktiviteter som du ansvarar för samtidigt som du ser det som självklart att samarbeta med dina kollegor och hjälpas åt för att nyttja varandras kompetenser för att uppnå samordningseffekter för gruppen och avdelningen.



Du är inte rädd för att ge proaktiva råd till verksamheten när du finner det lämpligt. Du kan också identifiera förbättringsbehov och föreslå eller genomföra förändringar internt på Complianceavdelningen när du finner det påkallat. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, att kommunicera pedagogiskt och på mottagarens villkor är en självklarhet för dig. Det är önskvärt att du har erfarenhet från att ha arbetat med rapportering till VD och styrelse samt har vana från att hålla utbildningar.

Om vår kund

Complianceavdelningens uppdrag är att granska och utvärdera regelefterlevnaden samt rapportera brister och risker till berörda inom verksamheten samt till verkställande direktör och styrelse. De tillhandahåller också råd och stöd i form av bland annat information och utbildning om nya eller ändrade regler samt kontrollerar att nya produkter, tjänster och omstruktureringar följer de lagar, förordningar och andra regler som gäller för respektive bolags verksamhet. Complianceavdelningen är en oberoende kontrollfunktion som arbetar självständigt nära verksamheten. Medarbetare på avdelningen omfattas av interna rutiner för lämplighetsprövning.

Vid complianceavdelningen arbetar ca 20 medarbetare och avdelningen är indelad i tre grupper; Compliance Försäkring, Compliance Bank och Länsförsäkringar AB. Din roll kommer att vara i gruppen Compliance Försäkring.



Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos Länsförsäkringar AB. I organisationen leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som deras starka varumärke står för strävar de även efter internt. Mångfald värderas högt i verksamheten och de lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Vi svarar gärna på dina frågor

I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar AB med Talents of Sweden. Om du har frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Veronica Camaj Ericson, telefon 073 939 62 27 eller Martin M Eriksson, telefon 073 595 73 00. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Länsförsäkringar - en unik arbetsgivare

Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.

Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag

http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/







Sökord: Compliance Officer, Compliance, Bank, Finans, Jobb, Rekrytering, Talents of Sweden

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-01-15

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-10
Ange följande referens när du ansöker: tos346
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Talents of Sweden

Adress
Talents of Sweden
Engelbrektsplan 2
11434 Stockholm

Kontorsadress
Engelbrektsplan 2

Jobbnummer
3903942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talents of Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talents of Sweden: