Compliance and Quality Manager, Apoteket IT, Solna

Apoteket AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en verksamhetsnära IT organisation där hög förändringstakt och kvalitet är i ständigt fokus? Inom Apoteket IT arbetar vi i nära samarbete med övriga Apoteket för att stödja och utveckla verksamheten och för att kunna erbjuda våra kunder service i världsklass. På Apoteket står alltid kunden i fokus och det driver all vår utveckling och därmed vårt IT stöd.

Publiceringsdatum
2018-08-13

Dina arbetsuppgifter
Som Compliance and Quality Manager inom Apotekets Projektkontor så är du ansvarig för leveranskvaliteten i projekten samt för den gemensamma releaseplaneringen. I kvalitetsarbetet ingår att ansvara för krav och testprocesserna och för att dessa efterlevs. Då Apoteket alltid strävar efter förbättring så ingår även att ständigt utveckla våra arbetssätt kring nämnda områden samt därmed se till att processerna överensstämmer med övriga arbetssätt på Apoteket. Det är en viktig del i arbetet att coacha projekten samt säkerställa att det finns förståelse för processen i alla led från krav till utveckling och slutligen test. Som Compliance and Quality Manager så samarbetar du med alla delar inom Apoteket ITs organisation och behöver ha en bra och bred förståelse för IT processerna i en organisation. En viktig del i arbetet är att säkerställa att de lösningar som vi implementerar inom olika projekt är enligt gällande lagar och förordningar. Apotekets ITs Qu Compliance and Quality Manager ansvarar även för den gemensamma releaseplaneringen vilket innebär planering samt kommunikation till alla berörda parter.

Profil
Vi söker dig med en bred erfarenhet inom IT. Du brinner för hög leveranskvalitet och har mångårig erfarenhet från arbete med krav, test och release. Det är meriterande om du har erfarenhet från retail. Rollen kräver att du är kommunikativ och tydlig samt att du har lätt för att skapa struktur.

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!

Vad vi erbjuder dig
Som medarbetare i Apoteket har du möjlighet till årligt friskvårdsbidrag och personalrabatter på Apotekets egenvårdsortiment men du har också hundratals rabatter på resor, tjänster och produkter via vår förmånsportal. Vidare har du möjlighet att söka stipendier för personlig utveckling till Apotekets personalstiftelse. Är du konstintresserad kan du köpa andelar i Apotekets konstförening och delta i de årliga utlottningarna av konst. Apoteket erbjuder våra medarbetare kontinuerlig och omfattande kompetensutveckling via vår egen utbildningsenhet som erbjuder ett hundratal e-utbildningar samt olika nätverksträffar. Självklart har du även både tjänstepension, sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Renz, Chef för Affärsområde/RE Camilla.Renz@apoteket.se

Företag
Apoteket AB

Adress
Apoteket AB
Box 3001
16956 Solna

Kontorsadress
Dalvägen 12

Jobbnummer
4287214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: