Complaint Quality Coordinator till vår kund i Alingsås

Adecco Sweden AB / Elektronikjobb / Alingsås
2023-04-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Complaint Quality Coordinator till vår kund i Alingsås" (publicerad 2023-05-04) ⬅️


Visa alla elektronikjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-04-19

Om tjänsten
Adecco söker nu en Complaint Quality Coordinator till vår kund i Alingsås. Som en del deras växande kvalitetsavdelning kommer du att arbeta för att uppnå en nollfelstandard för både processer och produkter. Denna position är belägen på en tillverkningsanläggning som utvecklar och levererar kabeltillbehör som behövs för den gröna omställningen av energisystemet. Kandidaten kommer kontinuerligt att underlätta och säkerställa hantering och avslutning av kund- och leverantörsanspråk inom sitt ansvarsområde, med fokus på att proaktivt minska ledtider för hantering av anspråk och maximera effektiviteten i anspråksprocessen.
Ditt ansvarsområde kommer inkludera bland annat:
• Leda kund- och leverantörsanspråk med korrekta och preventiva åtgärder i hela organisationen.
• Ge regelbunden återkoppling om anspråksstatus och framsteg i hanteringen av anspråk.
• Identifiera anspråkshanteringrisker i så tidigt skede som möjligt och utarbetar relaterade korrigerande och preventiva planer.
• Koordinera anspråkshanteringsåtgärder i hela organisationen och säkerställa överensstämmelse med kund- och regleringskrav.
• Registrera anspråksdata på den lokala Quality SharePoint.
• Säkerställa att lämpliga verktyg för kvalitetsstyrning, såsom rotorsaksanalys och 8D-rapporter (leverantör och internt), används på ett lämpligt och effektivt sätt.
• Definiera uppföljningsåtgärder avseende extern anspråkshantering.
• Samarbeta med Quality Engineers inom tilldelade avdelningar för att uppnå anspråkshanteringens mål.

Om dig:
För att bli framgångsrik i rollen som Complaint Quality Coordinator ser vi att du hag god analytisk förmåga samt att du är innovativ, har god kvalitetskunskap och har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Utöver detta har du högskoleutbildning inom relaterade områden samt minst två års praktisk arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Om Adecco:
Adecco är ett av världens ledande bemanningsföretag och vi erbjuder kvalificerade personallösningar inom olika områden, inklusive logistik och kundtjänst. Genom att arbeta hos Adecco får du möjlighet att vara en del av ett globalt nätverk av professionella och engagerade kollegor samt att utvecklas i din karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och stödjer våra medarbetare i deras yrkesmässiga utveckling.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sima Bahho på Sima.Bahho@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41659".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
7674925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: