Competens söker Rådgivare till Göteborg
Competens Utbildning AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
2013-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Competens söker Rådgivare till Göteborg" (publicerad 2013-04-08) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Competens Utbildning AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Competens Utbildning AB
Publiceringsdatum2013-02-15Om företagetVi samlar kraften i människor, företag och samhälle. Så enkelt kan man beskriva tankarna bakom Competens - ett av Sveriges snabbast växande företag inom kompetensutveckling.
Vi hjälper människor och företag att utvecklas genom att hitta kraften i sig själva. Konkret betyder det att vi erbjuder ett omsorgsfullt urval av tjänster inom undervisning, konsultation, mentorskap, coachning och rehabilitering. Styrkan i vårt erbjudande ligger i vårt snäva fokus på resultat. Vi vill helt enkelt att våra deltagare ska ha praktisk användning av vad de lärt sig. Därför jobbar vi med tydliga och mätbara mål och anpassar våra insatser helt efter våra uppdragsgivares och deltagares behov. Genom att ha fokus på individen och erbjuda rätt kombination av insatser hjälper vi såväl människor som företag och samhälle att växa.
ArbetsuppgifterCompetens fortsätter att växa - Nu söker vi en ytterligare rådgivare till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen består av personer som stått utanför arbetsmarknaden en längre period samt personer med psykisk funktionsnedsättning. Tjänsten innefattar flera arbetsmarknadsuppdrag med rehabiliterande inslag.
I rollen som rådgivare kartlägger du, vägleder och stöttar varje deltagare utifrån dennes behov. Tillsammans med deltagaren öppnar du för möjligheter och skapar resultat.
Du handleder i jobbsökaraktiviteter och personliga aktiviteter. Arbetsuppgifterna innefattar även daglig kundkontakt, administrering kopplat till uppdraget samt att upprätthålla och underhålla kontakter med företag och organisationer.
ProfilVi söker dig som har avslutad högskoleutbildning inom något av följande program:
• Beteendevetarprogrammet
• Psykologprogrammet
• Socionomprogrammet
• Arbetsterapeutprogrammet
• Sjukgymnastprogrammet
• Sjuksköterskeprogrammet
Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med den aktuella målgruppen samt erfarenhet av arbete med människor i utvecklingsprocesser, dokumenterad erfarenhet av samordning samt nätverkande mot företag och organisationer. Du har även minst 1 års erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor/arbetsanpassning.
Vi ser gärna att du har god kunskap om Arbetsmiljölagen och föreskrifter inom arbetsmiljöområdet. Vidare har du god kännedom om samt erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete, erfarenhet av att ha stöttat arbetsgivare i sådana frågor samt kunskaper i arbetsanpassning och rehabilitering, arbetsplatsen utformning och belastningsergonomi.
Som person är du engagerad med intresse för människor i utveckling. Du är självgående, kvalitetsmedveten och har god kommunikativ förmåga. Vidare har du god förmåga att bygga relationer och förmå andra människor att se samt våga pröva sina möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta medarbetare och goda utvecklingsmöjligheter.
ANSTÄLLNING
Omfattning: Inledningsvis 50 % med möjlighet till heltid.
Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 423
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Svensson 010-516 19 37
rekrytering@competens.seFöretagCompetens Utbildning AB
AdressCompetens Utbildning AB
Box 7023
12107 STOCKHOLM-GLOBEN
Jobbnummer 1468198
Observera att sista ansökningsdag har passerat.