Compensation & Benefits Lead - Stockholm
Clas Ohlson AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Vi söker en engagerad och kommunikativ Compensation & Benefits Lead till Clas Ohlson!
Vill du vara med och bidra till vårt övergripande mål Happy co-workers tillsammans med ett team med engagerade kollegor som strävar efter att hela tiden jobba mer kultur och insiktsdrivet i allt vi gör?
Är du en erfaren och driven Compensation & Benefits Lead med erfarenhet av global Payroll? Vill du bidra till tydlighet och förenkling inom området samt driva och utveckla vårt Compensation & Benefit arbete med en tydlig koppling till medarbetarupplevelsen på Clas Ohlson?
Då kan vi erbjuda dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig till att vara dig själv. Clas Ohlson har hjälpt kunder i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att fortsätta förenkla livet i 100 år till.
Om rollen
Som Compensation & Benefits Lead på Clas Ohlson, kommer du äga, driva och utveckla företagets globala policys och processer för ersättningar, förmåner, pension och försäkringar. Du ansvarar även för arbetsvärdering, lönekartläggning, lönerevision och processen för våra bonus- och ersättningsprogram, med målet att attrahera, motivera, utveckla och behålla våra medarbetare. Du kommer stödja organisationen inom områden som skatt, försäkrings- & pensionsfrågor samt vägleder chefer och HR-kollegor i frågor kopplade till bolagets ersättningsprinciper, lönesättning- & avtalsfrågor. Dina kunskaper delar du gärna med dig av till HR-kollegor och chefer för att skapa bästa förutsättningar att enkelt och tydligt kunna jobba med dessa frågor i organisationen.
Andra områden tjänsten innefattar:
• Förbereda underlag och rapporter till styrelse och koncernledning inom området
• Nära samarbete och kontakt med vår finansavdelning avseende stöd och support i revisions- och redovisningsfrågor kopplat till området
• Ansvar för avtal och samarbete med billeverantörer, försäkringsmäklare och andra relevanta externa partners
• Initiera och bidra i lönefunktionens utvecklingsarbete mot en mer digital löneprocess och medarbetarupplevelse
• Stödja, coacha och guida HR-kollegor i övriga länder inom området och säkra att dina kollegor har rätt kunskap för att kunna jobba lokalt men utifrån bolagets globala strategier och riktlinjer
Vem är du?
En kreativ och strukturerad kollega med fokus på utveckling av gemensamma arbetssätt är vad vi behöver. Vi har precis gått från lokala HR-funktioner till en gemensam HR-organisation och nu pågår ett arbete för att framåt kunna arbeta mer gemensamt och effektivt tillsammans med vår strategi och kultur som bas för allt vi gör.
Erfarenhet från Compensation & Benefits ur ett globalt perspektiv och kunskap om försäkringar och pension är viktigt. Vi tror också att du känner dig bekväm med grunderna i skatteverkets regelverk samt har viss erfarenhet i expat-ärenden. Vi tror också att du är nyfiken, vill omvärldsspana och följa med vad som händer både inom Retail-branschen men framförallt inom ditt område.
Du kommer att arbeta i projekt, hålla workshops, utveckla nära relationer med chefer och fackliga parter samt jobba nära lönefunktionen och HR businesspartners. Att känna dig bekväm att kommunicera, både på svenska och engelska, är avgörande i rollen för att nå ut till hela organisationen.
Ett stort plus är om du själv har haft ledarroller och trivs med att leda, coacha, inspirera och få andra omkring dig att växa och utvecklas.
Placeringsort: Insjön, Stockholm eller Malmö och du rapporterar till vår HR-direktör.
Passar vi dig?
Vi vill att du ska kliva in här på kontoret och känna att du kan vara precis den du är. Här finns det en sak som sammanför oss alla - allt vi gör binder oss samman och att vi gör det tillsammans som ett team. Det är kärnan i vår kultur och den sätter ord på hur vi vill bemöta varandra och våra kunder. På Clas Ohlson ska alla känna sig välkomnande och uppmärksammade. Vi tror också på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Vi brinner för att förenkla livet. Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för våra kunder i alla hem!
Publiceringsdatum2021-02-03Så ansöker duFrågor om befattningen besvaras av rekryterare Andreas Dahlberg via e-post:
andreas.dahlberg@clasohlson.se eller per telefon +46 790 6120 88
Välkommen med din ansökan! Ansökningar behandlas löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClas Ohlson AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clas Ohlson AB (org.nr 556035-8672),
https://about.clasohlson.com/sv/ Arbetsplats Clas Ohlson Sverige
Jobbnummer 5556092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.