Community manager

FeedbackFrog AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FeedbackFrog AB i Stockholm

Har du tidigare jobbat med digital kommunikation t.ex. inom sälj, support, rekrytering eller liknande? Är du kreativ, driven och har lätt att få kontakt med andra människor? Vi på Feedbackfrog vill att du börjar jobba hos oss.

Vi erbjuder en spännande och utmanande roll som community manager hos oss. Feedbackfrog hjälper företag att få feedback på produkter och tjänster från rätt målgrupp.

Som community manager älskar du att kommunicera och bygga relationer med andra människor och har lätt att fånga utvalda målgruppers uppmärksamhet.

Du har erfarenhet av att designa marknadsföringsmaterial och agera beställare av tjänster från t.ex. copywriters och fotografer.

I din roll kommer du även få vara med att bestämma strategin för företagets digitala närvaro. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter i ett redan framgångsrikt och nytänkande företag.

Du bör tidigare ha:

ansvarat för ett företags Instagram eller Facebook konto
modererat en Facebook-sida och grupp
arbetat inom support eller customer success management
arbetat med hanteringsverktyg för sociala medier (t.ex. Hootsuite)
arbetat med bildhanteringsprogram (t.ex. Adobe Photoshop)
arbetat i Excel

Önskvärt (men inget måste) ifall du...

arbetat med nyhetsbrev
är flerspråkig (t.ex. tyska, italienska eller franska)
är van att arbeta mot uppsatta mål

Vad du kommer att jobba med
Som Community Manager kommer du vara våra ögon, öron och röst i vårt Feedback forum.

Du kommer driva vårt community i syfte att engagera medlemmar till att vara aktiva och delta på olika tester och undersökningar för våra kunder.

Du skapar innehåll som fångar utvalda målgruppers uppmärksamhet med målet om att de ska signa upp sig och bli en av oss, en Feedbackfrog.

En del av ditt dagliga arbete är att komma med idéer på nya kreativa sätt att nå och engagera vårt community. Du kommer även att vara ansiktet utåt och ta emot deltagare vid utförande av tester och undersökningar ute hos kunder.

I rollen som community manager får du möjlighet att jobba självständigt och direkt se resultat av ditt arbete.

Din roll har stor betydelse för företaget och resultatet av ditt arbete kommer ha stor inverkan på företagets framgång.

Publiceringsdatum
2020-02-13

Arbetsuppgifter
Engagera och kommunicera med vårt community online
Designa och planera produktion av PR material
Beställa tjänster från konsulter
Skapa och publicera innehåll i sociala medier
Hantera sign up och onboarding för nya medlemmar
Ta emot deltagare från vårt community vid utförande av undersökningar & tester ute på kundprojekt

Vad Feedbackfrog är och vad vi gör
Feedbackfrog hjälper företag att få feedback på produkter och tjänster från rätt målgrupp. Vi jobbar dagligen med att koppla ihop medlemmar i vårt community med stora internationella företag som behöver feedback på sina produkter och tjänster.

Fördelar med att jobba hos oss
Stora utvecklingsmöjligheter. Företaget växer snabbt vilket gör att nya roller och arbetsuppgifter skapas. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom nya roller på företaget.
Kontor i centrala Stockholm. Vårt kontor ligger på östermalm i centrala Stockholm, ett stenkast från Stureplan och i närheten av bra lunchrestauranger
Jobba med kända varumärken. Du kommer vara i kontakt med stora internationella företag som är branschledande inom bl.a. fintech, Igaming, consumer tech och healthcare.

Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstid, måndag - fredag.
Lön: Enligt överenskommelse
Plats: Sibyllegatan 51, Stockholm
Sista ansökning: 29 februari 2020
Det låter intressant! Hur ansöker jag?
Skicka ett mail med vad du har gjort de senaste åren och varför du skulle passa för jobbet. Bifoga även CV och länk till eventuell LinkedIn-profil och skicka till amanda@feedbackfrog.com. Skriv "Community Manager" som ämne.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontakta Amanda Lilja på 076-1499939.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29

Adress
FeedbackFrog AB
Sibyllegatan 51
11443 STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Community Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
FeedbackFrog AB (org.nr 559136-0499)
Sibyllegatan 51 (visa karta)
114 43  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: amanda@feedbackfrog.com

Arbetsplats
Feedbackfrog

Jobbnummer
5094697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FeedbackFrog AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FeedbackFrog AB: