Communications Manager till Preem i Lysekil

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige

Nu har du en fantastisk möjlighet att bli Communications Manager på Preem i Lysekil. Är du en trygg och drivande kommunikationsstrateg? Med en vass penna och intresse för samhällsfrågor? Då är det dig vi söker! Läs mer och ansök nedan.

PREEM är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi har två raffinaderier och ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik.

Om rollen

Som Communications Manager arbetar du med lika delar intern- och extern kommunikation, i flera olika kanaler, så som intranät, hemsida och sociala medier. Du arbetar både självständigt och i team, inom och utanför sektionen. Vid sidan av rollen som Communications Manager har du även rollen som biträdande presschef, vilket innebär att du bistår presschefen med lokal bevakning och hantering.

Du är sektionens representant och enda medarbetare med placering på Västkusten. Det innebär att du till stor del, självständigt driver kommunikationsarbetet kring raffinaderierna. Samtidigt jobbar du nära kollegorna på huvudkontoret i Stockholm, både i det dagliga kommunikationsarbetet och strategiska frågor, som varumärke, kriskommunikation och samhällsrelationer.

Uppdraget innebär bland annat att du behöver kunna göra komplexa sammanhang lätta att förstå, och kunna kommunicera och målgruppsanpassa dem i olika kanaler. Du kommer att ansvara för små och stora kommunikationsaktiviteter, organisera möten och evenemang, både digitalt och fysiskt. I vissa fall ansvarar du för hela leveransen, från ax till limpa.

Du rapporterar till chefen för Communications & Public Affairs, och ingår i ett team med fyra andra kollegor. Tillsammans driver ni Preems kommunikationsarbete gentemot både interna och externa målgrupper. Sektionens uppdrag innefattar bland annat förändrings- och ledningskommunikation, press- och medierelationer, opinionsbildning, samhällsrelationer och medarbetarkommunikation.

Vem söker vi?

Du är en etablerad kommunikationsstrateg med minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete och vill utvecklas vidare inom området. Du har förmågan att se kommunikationsbehov och möjligheter i både projekt och i verksamheten, och tar ansvar för att genomföra kommunikationsinsatser som möter behoven. Vi ser att du har mycket lätt för att uttrycka dig i tal och skift och kan målgruppsanpassa budskap till engagerande kommunikation.

Befattningen ställer förutom krav på förmågan att kunna arbeta självständigt också mycket höga krav på hög social kompetens och förmågan att arbeta inom olika grupperingar av människor. Att vara flexibel och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer är också viktiga faktorer för att kunna utföra arbetet väl.

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik, samhällsvetenskap eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

För att lyckas i denna roll är du en van projektledare för komplexa kommunikationsprojekt, en mycket god skribent som tycker om att skriva, med erfarenhet av press- och medierelationer eller andra samhällskontakter.

Det är viktigt att du förstår komplexiteten i en bred organisation och är van av att ansvara för externa samarbeten och leverantörer.

Som person är du trygg, självständig och prestigelös med en personlighet som präglas av nyfikenhet och engagemang.

Vad kan Preem erbjuda dig?

I denna roll blir du en viktig del av Preem- en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processen, från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Preem med Jefferson Wells. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Maria Svedberg på 079-0763749 alt. maria.svedberg@jeffersonwells.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt via länken nedan, dock senast 16/3.

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-02-21

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4680a405-bf3d-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Kontakt
Maria Svedberg
+46790763749

Jobbnummer
6364679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: