Communication and Marketing Manager

Wise Professionals / Försäljningsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Ospecificerad arbetsort

Vad får du göra hos oss som Communication and Marketing Manager?

Vi har funnits i 25 år och har gjort många betydelsefulla insatser för både enskilda människor och våra kunder! Detta behöver vi nu hjälp att förmedla vidare så att fler får kännedom om vårt viktiga arbete. Som Communication and Marketing Manager hos oss får du möjligheten att arbeta på koncernivå, framförallt med vår externa kommunikation och allt vad det innebär, parallellt med ett stort fokus på kundsegment och analyser.

Några noga utvalda arbetsuppgifter som du kommer att få stimuleras av:

Du får ansvara för den externa kommunikationen tillsammans med marknaderna internationellt
Skapa och driva information med hjälp av LinkedIn, mail, seminarier, kundmöten och mässor
Producera produktblad, prislistor, presentationsmaterial och tryckt material genom din grafiska förmåga
Följa upp, analysera och presentera uppföljning av bolagets fakturering
Genomför marknadsanalyser, konkurrensanalyser, affärsområdesanalyser och allmän spaning
Identifiera nya kunder och säkerställ att kundlistorna är uppdaterade
Skapa relevant innehåll och förmedla det sedan vidare i relevanta kanaler
Arrangera och skapa teman för seminarier, kan vara både lunch och frukostseminarier
Utveckla kundaktiviteter som främjar cross-sales mellan våra produkter inom Sverige och internationellt
Produktion och genomförandet av verksamhetsplaner

Vem hoppas vi att du är?

Rollen är en nysatsning och vi hoppas därför att du är en person som är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Förhoppningsvis motiveras du av att driva ditt egna arbete och vågar fatta egna beslut. Vi blir extra glada om du kommer in med en härlig energi som kan spridas vidare till våra kollegor och att vi gemensamt kan bibehålla en härlig stämning på kontoret.

Vi hoppas att du är en erfaren inom marknadsområdet och har mellan 2-5 år arbetslivserfarenhet. Du har minst en YH inom marknad/kommunikation. Du behärskar obehindrat svenska och engelska. Du är en fena på Indesign och Officepaketet, med fokus på Powerpoint.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder möjligheten att få komma in i en utmanande och kommersiell roll med en hög grad av autonomi, där du kommer att göra skillnad. Du får arbeta i en positiv, ambitiös och tillväxtorienterad miljö. Du kommer att arbeta i en professionell, innovativ och växande internationell organisation som sätter kunden i centrum för sin verksamhet. Arbetet innefattar resor i både Sverige och internationellt, framförallt till Spanien och Finland. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och man rapporterar till VD.

Kort om oss

Key Relocation och BBi Communication är en företagskoncern med två varumärken. KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder flyttlösningar för internationella företag och deras anställda. Deras expertis ligger i en "end-to-end-hantering". Allt sker under ett och samma tak med endast en kontaktpunkt. På så vis hjälper de HR-avdelningar att kostandsspara i form av tid och för den administration som arbetet innefattar och inte minst för den helhetsservice och expertis som de besitter. De har varit delaktiga i över 40 000 flyttar, in och ut ur de nordiska länderna. KEY Relocation erbjuder lösningar inom destinationstjänster, Global Mobility Services, Immigration Services, Move Management, interkulturell kommunikation och företagsadministration. De har filialer i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien.

BBi Communication är ett interkulturellt kommunikationsföretag, som erbjuder språkutbildning, interkulturellt ledarskapsprogram, interkulturell utbildning och översättningstjänster. De har funnits sedan 1986 och bedriver verksamhet i samtliga fem världsdelar. Uppdraget är att underlätta för enskilda, grupper och organisationer att bli framgångsrika i en internationell miljö.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 2 februari och 13 februari. Du kan därmed vänta dig återkoppling efter den 13 januari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta min kollega Lisa Bäckson på 0765-259011. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi vill dock ha din ansökan senast 2018-02-28. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-02-01

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: kimm18816
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
10422 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3937105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: