Commodity Manager till konsultuppdrag på Siemens AB

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För ett längre konsultuppdrag med start omgående söker vi en Commodity Manager till Siemens AB i Upplands Väsby. Uppdraget förväntas pågå till september 2017.

Publiceringsdatum
2016-10-25

Dina arbetsuppgifter
Som Commodity Manager kommer du att ansvara för inköp av indirekt material och tjänster. Du kommer att ha helhetsansvar för kategorierna Tjänstebilar, Marknad och Kommunikation samt Tjänsteresor. Rollen innefattar att arbeta med allt från spend- och marknadsanalyser, sätta inköpsstrategier för dina inköpsområden till att genomföra upphandlingar, förhandlingar och skriva avtal. Att arbeta aktivt med din leverantörsbas är en naturlig del av arbetet. Arbetet genomsyras av en tydlig förändringsfokus där du som Commodity Manager förväntas att självständigt arbeta för att hitta de bästa affärsmässiga lösningarna inom dina kategorier. Som inköpare har du, tillsammans med dina kollegor, även en aktiv roll i att arbeta med kontinuerliga förbättringar av rutiner och processer kopplat till inköp.

Du kommer att vara del av ett inköpsteam om totalt 8 personer som tillsammans arbetar med inköp av indirekt material och tjänster för Siemens AB. Rollen har många olika kontaktytor såväl internt som externt.

Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, teknik eller motsvarande samt har 5-10 års arbetslivserfarenhet. Du har en mycket god förståelse för strategiskt inköpsarbete och har gedigen erfarenhet av att arbeta med inköp av indirekt material och tjänster. Har du tidigare erfarenhet av en eller flera av ovan nämnda inköpskategorier (tjänstebilar, marknad-och kommunikation eller tjänsteresor) ser vi det som mycket meriterande.

Som person är du utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med andra människor. Du är trygg i din kompetens och är professionell i ditt agerande. För den här rollen är det av yttersta vikt att ha en egen inre drivkraft och kunna ta egna initiativ då det finns stora möjligheter till förändring och förbättring inom dina inköpsområden. Du har en naturlig känsla för service och är duktig på att kommunicera i tal och skrift.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis Finance eller om uppdraget ovan är du välkommen att kontakta konsultchef Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 12824
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson trsven@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3125354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: