Commodity Buyer till Scania Powertrain Purchasing

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania Purchasing ansvarar för globalt inköp till Scanias samtliga anläggningar samt till viss del även för andra märken inom Traton Group. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar. Powertrain Purchasing är den avdelning som fokuserar på artiklar till motor, växellåda och axlar, både sådant som vi konstruerar själva och leverantörskonstruerade komponenter

Till vår inköpsgrupp för smidesartiklar söker vi nu en buyer som har till uppgift att stötta inköparna med administrativa uppgifter, samtidigt som du får en inblick i inköps arbete och förbereder dig inför en ev. roll som inköpare.

Publiceringsdatum
2020-12-14

Arbetsuppgifter
I rollen som buyer stöttar du gruppen med administrativa uppgifter så som fakturahantering, Contract Management, uppdatering av prislistor med mera. Du förbereder även upphandlingar i vårat offertsystem och följer upp att leverantörerna svarar i tid och på rätt sätt.

Du är med i de så kallade 3-Ringarna där du tillsammans med inköpare och kvalitetsingenjörer sätter strategier för leverantörsbasen och planerar och genomför upphandlingar Dessutom förutsätts du vara aktiv i förbättringsarbetet och hela tiden utmana våra processer och arbetssätt för att kontinuerligt förbättra dessa.

Profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer. Du ser detta som ett steg in på Scania och Scania Purchasing. Alternativ har du redan erfarenhet från Scania eller liknande tjänster på andra företag och ser detta jobb som nästa steg i din karriär.

För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera uppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta ansvarig inköpare. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Du har också ett kommersiellt driv och intresse och förstår kopplingen mellan teknik och ekonomi.

Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt bör du tycka om att samarbeta och träffa nya människor. Du kan också på ett tydligt sätt kommunicera och kravställa och du är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Ett öga för detaljer och goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel, är särskilt viktigt då detta behövs i arbetet med prisuppdateringar.

Vi erbjuder dig

Att arbeta som buyer ger dig en väldigt bra möjlighet att få en känsla för och inblick i inköpsjobbet och den miljö vi arbetar inom. Om du väljer att gå vidare inom inköp har du en mycket bra grund att stå på. Du kommer bland annat få träna på din förmåga att förhandla, representera Scania mot leverantörer och utmana dig själv. Smidesgruppen är en mångfasetterad grupp, både vad gäller kulturell och professionell bakgrund. Vi arbetar givetvis efter Scanias alla värderingar och du delar dem.

Scania erbjuder

För rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många verktyg för en spännande karriär. Sverige eller utomlands, specialist eller ledare - du väljer. Vi erbjuder kompetensutveckling från första dagen via vårat eget utbildningscenter med både interna och externa kurser. Som anställd har du även tillgång till våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, flexibel arbetstid, lunchförmåner, friskvårdsbidrag och mycket mer.

Din blivande chef

Jag har jobbat på Scania sedan 2007 och har erfarenhet både från produktion och inköp. Min drivkraft på jobbet är framförallt mitt intresse för teknik och våra produkter. På inköp får jag kombinera detta med kommersiella frågeställningar. För mig är det viktigt med en öppen och tydlig kommunikation och jag förväntar mig detsamma från dig. Jag har som målsättning att vara tillgänglig för gruppen så mycket som möjligt och förväntar mig att du påtalar sådant som inte fungerar, men samtidigt kommer med konkreta förslag hur vi skall förbättra oss.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.

Ansök senast 3 januari 2021. Jag ser fram emot din ansökan som beskriver dig själv samt hur du kan bidra till Scanias fortsatta framgång.

/ Mikael Bramert, Chef, Commodity Forgings, mikael.bramert@scania.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
5486733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: