Commercial Planner

Clevry Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2021-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Commercial Planner" (publicerad 2021-10-13) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Varje dag inspirerar och underhåller vi på Discovery tittare med vårt innehåll och får dem att skratta, gråta, känna eller helt enkelt lära sig något nytt. Om du precis som vi tror att underhållning gör världen lite bättre och vill arbeta med människor som drivs av utmaningar, glädje och lagkänsla - tveka inte att kontakta oss. Hos Discovery får du möjligheten att växa i en spännande och utmanande miljö där starkt lokalt innehåll mixas med internationella möjligheter.

Din roll

Vi behöver stärka upp säljavdelningen med en Commercial Planner. Som Commercial Planner blir du en del av säljavdelningen och rapporterar till Commercial Planning Manager. Som Commercial Planner arbetar du med att boka in och leverera våra kunders reklamkampanjer. Du arbetar nära våra kontakter på mediabyråerna och våra säljare. Du kommer tillhöra ett dedikerat team där laganda står högt i rang. Det är högt tempo och dagliga deadlines då vi jobbar nära utsändningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Varje morgon läser du in uppgifter om gårdagens sändningar och levererar information om program och reklam till MMS.
• Du optimerar vår reklamtid och ser till våra sändningslistor är klara för levereras till vårt utsändningsteam i London.
• Du har hand om våra kampanjer och reklamfilmer.
• Du kommer ha daglig kontakt med våra mediabyråer.
• Är delaktig i att lösa eventuella tekniska problem.
• Dela med dig av dina kunskaper och idéer.

Tjänsterna är ett konsultuppdrag på 6 månader vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Discovery. Efter 6 månader finns det möjlighet till förlängning eller anställning hos Discovery.

Start: Omgående
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid, kontorstider

Publiceringsdatum
2021-10-04

Profil
Som person är du en lagspelare som jobbar bäst i team. Vi värdesätter också att du tycker om problemlösning och har en teknisk bakgrund eller intresse. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med dagliga deadlines. Vidare ska du som söker ha en god administrativ förmåga. Slutligen är det viktigt att du trivs med kundkontakter och förstår vikten av god kundservice.

• Fullständig gymnasieexamen
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst, administration eller motsvarande
• Vana att arbeta i olika datasystem
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift
• Stort plus om du kompetens i systemen WhatsOn och/eller Landmark sedan tidigare, men inget krav

Om Discovery Networks Sweden

Discovery Nordics ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier, på 50 olika språk.

Discovery Nordics omfattar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery och Animal Planet HD. I Sverige har Discovery en veckoräckvidd på drygt 4,2 miljoner tittare linjärt och discovery+ är med drygt 2 miljoner startade strömmar per vecka en av Sveriges snabbast växande streamingtjänster. Eurosport är Discovery Nordics övergripande varumärke för sportinnehåll. I Sverige har Eurosport bland annat de exklusiva rättigheterna för OS 2018-2024 samt Allsvenskan 2020-2025.

På Discovery Nordics är vi One team. Vi stöttar och står upp för varandra och växer som ett lag. Våra olika bakgrunder, perspektiv och personligheter gör oss starkare och vi vet att mångfald berikar. Vi vill göra vardagen lite roligare, lite mer underhållande. Vi vill vara schyssta och ärliga mot våra konsumenter, kunder och partners. Omtänksamma och öppna - och därför tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Jobbnummer
6012838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: