Collection Advisor inom inkassobevakning

Intrum Justitia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg, Varberg, Nacka, Malmö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och vi erbjuder kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 20 länder och samarbete med agentföretag i ytterligare 180 länder. Koncernens omsättning uppgick 2011 till 3,9 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.

Mer information finns på www.intrum.se.

Trivs du i en miljö där kunden står i fokus?
Då kan vi erbjuda en spännande roll med varierade arbetsuppgifter!

Till vårt inkassoteam i Göteborg söker vi nu en ny Collection Advisor som brinner för att utveckla våra kunder.

Som Collection Advisor har du kontakt med kunder som använder våra tjänster inom inkassobevakning, vilket innebär att vi bevakar och bearbetar ärenden där fordran är avskriven. I dina kontakter med uppdragsgivande kund har du ett konsultativt förhållningssätt, vilket betyder att du bistår med information och råd i frågor som rör vår inkassobevakningsprocess. Du samarbetar internt med kollegorna i teamet, säljare och IT-specialister för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Som Collection Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Det löpande arbetet består i att handlägga kundens pågående ärenden inom ramen för våra inkassobevakningstjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Du har ett självständigt ansvar för att handläggningen och det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav.

Publiceringsdatum
2013-04-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och kunskaper i företagsekonomi. Du har också vana av att arbeta med kundkontakter. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig god datavana och visat att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi/juridik, alternativt relevant branscherfarenhet.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att fungera som Intrum Justitias ansikte utåt och kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassobevakningsprocessen. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Karlsson (Team Manager) 031-61 69 00 (Vxl)
Pierre Bengtsson (Facklig representant) 031-61 69 00 (Vxl)

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm

Jobbnummer
1537418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: