Collection Administrators till CMS/Bank&Finance
Intrum Justitia Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm,
Upplands-Bro,
Uppsala,
Gävle,
Nacka eller i
hela Sverige Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på
www.intrum.com eller
www.lindorff.com. Nu söker vi Collection Administrators till vårt Backoffice team CMS/Bank&Finance. Inom Backoffice arbetar vi främst med handläggning av våra kunders fordringar inom våra produkter fakturaservice, inkasso och inkassobevakning.
Dina löpande arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt våra värderingar och att hela tiden ge kunden den bästa lösningen utifrån deras situation. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.
Du ingår i ett team av andra inkassohandläggare som tillsammans arbetar för att säkerställa kvalitativ och regelrätt handläggning av våra kunders inkassoärenden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kontakt med myndighet och till viss del kunder och ett ständigt utmanande av våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.
Publiceringsdatum2018-02-18KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet från ekonomi-, kredit- eller krav/inkassoavdelning. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig goda kunskaper i Office-paketet och visat att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och behärskar att arbeta i våra produktionssystem Nova, Rekondis eller One Interface. Rekondiskunskap är meriterande.
Dina personliga egenskaperDu är främst en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration! För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och fattar beslut i linje med företagets värderingar. Du har en känsla för service och en vilja att generera resultat och du har även förmåga att bygga goda relationer där du skapar ett givande samarbete med både kunder och kollegor.
Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnligt överneskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontakt1) Åsa Rydell (Team Manager CMS/Bank&Finance) 08-616 77 39
2) Lena Glaad (ordf Unionen Sthlm) 08-546 103 18
FöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
105 24 Stockholm
10524 Stockholm
KontorsadressHesselmans Torg 14
Jobbnummer 3971618
Observera att sista ansökningsdag har passerat.