Collection Administrator till Backoffice Utilities
Intrum Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
2019-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Collection Administrator till Backoffice Utilities" (publicerad 2019-04-08) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Stockholm,
Nacka,
Göteborg eller i
hela Sverige Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.intrum.com. Vi söker en Collection Administrator till vårt inkassoteam som arbetar med energifordringar, vilket är ett område där Intrum har en stark marknadsposition och mycket god kompetens.
Våra kundföretag är verksamma inom el, fjärrvärme samt gas och har företrädelsevis privatpersoner som kunder. Avdelningen har till uppgift att kombinera en hög inkasseringsgrad med ett professionellt bemötande. Vi arbetar i vårt eget produktionssystem, men även i kundernas egna datasystem för att kunna ge bästa möjliga service.
Dina löpande arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt våra värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.
Som CAD samarbetar du också internt med kollegorna i teamet för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.
Du ingår i ett team som tillsammans driver den löpande handläggningen av våra kunders inkassoärenden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller administration, kontakt med myndigheter och till viss del kunder.
Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från en ekonomi-, kredit- eller krav/inkassoavdelning. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig goda kunskaper i Office-paketet och visat att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och känner du dessutom till hantering av energiärenden är det meriterande.
Personliga egenskaper
Du är en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration! För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vi ser också att du har förmåga att bygga goda relationer och har lätt för att skapa ett givande samarbete med både kunder och kollegor.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-03-11ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontakt1) Pernilla Dock Åsbrink (Team Manager Backoffice Energi) 070 897 57 66
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm) 0854610318
FöretagIntrum Sverige AB
AdressIntrum Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm
KontorsadressHesselmans torg 14, Nacka
Jobbnummer 4660838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.