Collection Administrator till Back Office

Intrum Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Vi söker en Collection Administrator för ett vikariat till vår grupp som arbetar med fordringar inom B2B/B2C och fastighetsbranschen. Vi handlägger ärenden i inkasso- och har kontakt med myndigheter och slutkunder via telefon och mail. Vårat produktionssystem är Rekondis.

Vi söker nu en kollega som vill hjälpa oss att ge våra kunder den bästa lösningen utifrån deras situation, detta är ett vikariat med tillträde i juni 2019 fram till i början av hösten 2020.
Dina löpande arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt våra värderingar. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.
Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakt.

Publiceringsdatum
2019-03-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och behärskar att arbeta i Rekondis eller One Interface. Det är meriterande om du känner till hanteringen kring våra B2B/B2C och fastighetskunder.

Dina personliga egenskaper
Du är en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration. För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du har förmåga att prioritera bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat står i fokus. Vidare ser vi att du är en god lagspelare som bidrar till samarbetet i gruppen och mellan avdelningar.

Om Intrum
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Vikariat Vikariat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Åsa Rydell (Team Manager Backoffice CMS Bank&Finance) 070 255 77 39
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm) 0854610318

Företag
Intrum Sverige AB

Adress
Intrum Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Jobbnummer
4660786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: