Coffee shop manager nyöppning Nynäshamn
Espresso House / Chefsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House i Nynäshamn,
Huddinge,
Botkyrka,
Södertälje,
Tyresö eller i
hela Sverige Vi är stolta över att kunna säga att vi växer så det knakar och därför söker vi nu en passionerad Coffee shop manager till Nynäshamn som vill leverera resultat utöver det vanliga, men som också har ambitionen att utvecklas tillsammans med oss.
Publiceringsdatum2017-10-02Dina arbetsuppgifterSom vår nya Coffee shop manager kommer ditt främsta ansvar vara att säkerställa att din Coffee shop drivs så effektivt som möjligt i enlighet med våra visioner, värderingar och policys. Du kommer därför bära ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också ett ansvar för dina medarbetare. Vi kommer att förvänta oss att du leder dina medarbetare genom att föregå som gott exempel, då denna tjänst är mycket operativ. Som platschef investerar du både tid och engagemang och arbetet är mer en livsstil än ett jobb. Du rapporterar till din distriktschef.
Dina arbetsuppgifterDaglig drift/underhåll/försäljning/inköp
• Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.
• Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
• Följa de kampanjer företaget föreskriver.
• Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
• Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
• Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
• Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
• Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.
Personalansvar
• Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
• Kompetensutveckla dina baristor.
• Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
• Hålla i personalmöten
• Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
• Ansvara för personalkostnader
• Genomföra utvecklingssamtal med anställda
• Sammanställa tidrapportering
• Arbetsmiljöansvar
Ekonomi
• Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.
• Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
• Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
• Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.
Vad erbjuder du oss?
Vi förväntar oss att du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi söker dig som har:
• Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
• En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
• Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
• Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House
AdressEspresso House
Drottninggatan 29
11151 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 29
Jobbnummer 3726798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.