Coachande gruppchef till vårt Callcenter i Åseda
Svea Ekonomi / Övriga jobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Ekonomi i Växjö,
Skövde,
Norrköping,
Trollhättan,
Nyköping eller i
hela Sverige Är du intresserad av finansbranschen och vill ha en ansvarsroll inom ett av landets ledande kreditmarknadsbolag? Då är en tjänst som gruppchef för vårt callcenter ett perfekt steg i din karriär!
Vårt Callcenter består av ett sextiotal agenter utspridda på tre orter, Solna, Åseda och Ljusdal. Vi besvarar ett stort antal telefonsamtal från kunder, gäldenärer och myndigheter varje dag. Samtalen berör till största del inkassoärenden, fakturaärenden samt parkeringsärenden. Det är en händelserik miljö med en stundtals relativt hög arbetsbelastning och det är därför extra viktigt med stöttning och peppning. Att skapa ett bra arbetsklimat kommer vara en av dina viktigaste uppgifter!Rollen:Vårt Callcenter är Svea Ekonomis ansikte utåt och här behövs det en gruppchef i Åseda som kan leda och coacha våra medarbetare dagligen för att uppnå bästa möjliga resultat. Du måste förstå värdet av en bra och välfungerande kundtjänst och ständigt söka förbättringspunkter. Vi vill ha dig som är driven, kreativ och som har ett affärstänk som kan ta verksamheten till nästa steg i utvecklingen.Som gruppchef inom Callcenter kommer du att vara med och bidra till en affärsdriven och kundorienterad kultur inom avdelningen. Tillsammans med teamledare och gruppchefer på de två andra kontoren är målet att hela tiden ta nästa kliv för att utveckla kundtjänsten. Du har fullt personalansvar för ca 15 medarbetare och rapporterar till callcenterchefen som sitter på Stockholmskontoret.
Övriga arbetsuppgifter:
• Personalansvar, vilket bl.a innefattar medarbetarsamtal, frågor gällande lön och sjukfrånvaro samt schemaläggning
• Resultatmätning och målstyrning
• Coaching av agenter och din närmsta teamledare.
Kvalifikationer:Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och coacha medarbetare mot uppsatta mål. Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter som innebär organisering, planering, rapportering och uppföljning i en operativ verksamhet. Din genuina känsla för service och kvalitét i kundbemötande är något vi vill att det ska smitta av sig i ditt team. Har du även tidigare jobbat i eller vid sidan av en kundtjänst ser vi det som ett stort plus. Du brinner för att vara en bra ledare och värnar om ditt team genom att engagera och motivera dina medarbetare för att skapa en god arbetsmiljö samt uppnå bästa möjliga resultat.Var finns vi?Kontoret är beläget i helt nyrenoverade och fräscha lokaler i Åseda, ca 45 minuter utanför Växjö. Här sitter vårt Callcenter tillsammans med en grupp inkassohandläggare och tillsammans bildar vi ett härligt gäng. Som gruppchef händer det även att du får åka upp till huvudkontoret i Stockholm för möten med kundtjänstens ledningsgrupp. Vi har årliga konferenser med avdelningen och ibland också koncernkonferenser där det finns möjlighet att träffa resten av bolaget, nätverka och självklart ha kul tillsammans.Vi erbjuder digAtt arbeta hos Svea Ekonomi innebär att vara delaktig i en ständig utvecklingsprocess. Vår målmedvetna satsning på nya tjänster och nya marknader har gjort att vår tillväxt är stark både i Sverige och övriga Europa. Det här gör så klart Svea Ekonomi till en dynamisk och spännande arbetsplats!Vi ligger idag i framkant inom den tekniska utvecklingen i vår bransch men anser fortfarande att den personliga kontakten är viktigast av allt. Att sätta kunden i fokus är självklart men även du som medarbetare kommer att känna att dina idéer och kunskap tas tillvara. Högt i tak och frihet under ansvar är några av ledstjärnorna i vår företagskultur.Du som inte är rädd för förändring eller utmaningar och är beredd att satsa för att lyckas är välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa.
Tjänsten är en heltidstjänst med 6 månaders provanställning. Rekrytering sker löpande ochtillsättning sker omgående.
Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Markus Karlsson, Callcenterchef, på tel:08-51 49 31 46 eller mail:
markus.karlsson@sveaekonomi.seLycka till!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-03-13ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Hellsten
FöretagSvea Ekonomi
AdressSvea Ekonomi
Evenemangsgatan 31 A
16981 Solna
KontorsadressEvenemangsgatan 31 A , Solna
Jobbnummer 4017532
Observera att sista ansökningsdag har passerat.