Coach till kundservice

Experis Sverige / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Bollebygd eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis erbjuder konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2011-12-02

Dina arbetsuppgifter
Som driven och engagerad coach kommer du att vara placerad på kundservice som hanterar frågor, synpunkter och reklamationer från kunder. Arbetet innebär att coacha medarbetarna på kundservice i Göteborg och Uddevalla med fokus på kundbemötande och samtalsmetodik. Du kommer att coacha ca 30 anställda, samt inhyrd personal som arbetar vid behov på kundservice. Syftet är att få dem att utvecklas mot en successivt förbättrad prestation. Du kommer även att ha ett nära samarbete med de två teamledarna på kundservice vilka har personalansvaret för dem du kommer att coacha. Din rapportering görs till teamledarna.
I första hand handlar din roll som coach om att medlyssna på samtal och coacha medarbetarna i samtliga arbetsmoment. De flesta frågor hanteras via telefon, men även via andra kanaler som t ex sociala medier, e-post och post.
Konsultuppdraget är till att börja med 6 månader med eventuell förlängning. Arbetstid är dagtid och omfattning 50-100%, enligt överenskommelse. Placeringsort Göteborg (ca 60%) och Uddevalla (ca 40%).
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet som professionell coach inom kundservice eller liknande och har ett stort intresse för coachande ledarskap. Du ska ha god förståelse för kundservice/försäljning samt erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp möten med individer och team. För att lyckas i rollen ska du vara rak, tydlig och prestigelös. Du ska även ha goda kunskaper i MS Office
Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag.
Vi kan erbjuda:
• Spännande konsultuppdrag på marknadens hetaste företag
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök med registrerat CV via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 21 december. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Tiitso på telefonnummer 031-63 15 31.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Tiitso, 031-63 15 31

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1096461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: