Coach - Loyalty Coop Marknad
Coop Marknad / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coop Marknad i Solna Coop är kärnverksamheten i detaljhandelskoncernen Kooperativa Förbundet. I koncernen ingår även en rad andra starka varumärken inom bl a media, fastighet och finansverksamhet. Se även
www.coop.seCoop Marknad AB ansvarar för Coops totala kommersiella strategi och utveckling av varumärken, butikskoncept, medlemserbjudanden till över tre miljoner medlemmar, marknadskommunikation och - produktion. Coop Marknad AB är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF).
Publiceringsdatum2012-12-13ArbetsuppgifterPå den resan behöver Coop Marknad två serviceinriktade och engagerade coacher till Coops Lojalitetsprogram. Avdelningen för Loyalty arbetar med att ta fram, utveckla och distribuera Coops lojalitetsprogram.
Som coach arbetar du operativt ute i butik med införsäljning av Lojalitetsprogrammets tjänster. I detta arbete ingår att tillsammans med butik driva medlemsprogrammet, coacha personalen i programmet, själv driva arbetet ute i butik och ta fram underlag för utförandet av arbetet.
Du ansvarar för att bygga kontakter och skapa goda relationer med butikspersonal samt, genom att motivera butikerna till att arbeta mer aktivt med Lojalitetsprogrammets tjänster, bidra till ökad försäljning och lönsamhet. I rollen ansvarar du för implementering av utbildningar och för att säkerställa en hög kunskapsgrad om Lojalitetsprogrammet och dess tjänster bland butikspersonalen.
I det arbetet ingår att:
• Aktivt ta del i och uppnå uppsatta försäljningsmål för att driva och stärka affären, bl.a. genom att:
o Bygga relationer med personalen i Coops butiker och för att upprätthålla goda kontakter mellan butikerna och Coop Marknad.
o Att utbilda och motivera butikerna inom lojalitetsprogrammet.
o Arbeta efter gränssnitten mellan banken, lojalitetsteamet, och konceptutvecklings försäljningsuppdrag.
o Vara del av att implementera bearbetningsstrategin mot butikerna.
o Tillsammans med butik planera och sälja in aktiviteter för att nå uppsatta mål.
o Ansvara för koordinering och logistik av butiks- och kampanjmaterial för lojalitetsprogrammet.
• Besöka alla butiker som ingår i ansvarsområdet och förse dessa med nyheter, nyckeltal, material etc. gällande Lojalitetsprogrammet.
• Genomföra utbildningar för att säkerställa en hög kunskapsgrad om Lojalitetsprogrammet och dess tjänster bland butikspersonalen.
• Bygga och utveckla kontakter och relationer med befintliga samt nya medlemmar.
• Upprätthålla en god kvalité av Lojalitetsprogrammets kommunikationsmaterial i butik.
• Delta i gemensamma coachmöten.
• Ta del av interninformation från Coop, MedMera samt Kedjor.
KvalifikationerUtbildning /erfarenhet
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom tjänsteförsäljning och en hög känsla av service i din försäljningsstil. Vidare har du:
• 3- 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom service och eller utbildning
• Säljerfarenhet
Dina personliga egenskaperSom person är du positiv och utåtriktad, du uppskattar mötet med andra människor och har ett genuint sinne för service. Det är av stor betydelse att du är kommunikativ och lyhörd inför såväl butikspersonal som våra medlemmar. Du är drivande, affärsmässig och har stort intresse för utveckling samt försäljning.
Datakunskaper
Du ska ha goda kunskaper i MS Office, samt vana av att arbeta i PC-miljö.
Språkkunskaper
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i språket, både muntligt och skriftligt.
Tjänsten är heltid och fullt resande i Sverige.
Har du frågor om tjänsten kontakta Teamleader Coach Loyalty, Linnéa Andersson.
Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Är du intresserad? Skicka in din ansökan via
www.coop.se/jobbArbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-07
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A306673
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnéa Andersson, Teamleader Coach
linnea.andersson@coop.seFacklig kontaktChristian Stener, Handels
christian.stener@handels.seHåkan Johansson, KTF
hakan.johansson@coop.seKjell Birgersson, SACO
kjell.birgersson@kf.seFöretagCoop Marknad
AdressCoop Marknad
Englundavägen 4
17141 sOLNA
Jobbnummer 1416277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.