Coach - Loyalty Coop Marknad

Coop Marknad / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Coop Marknad i Solna

Coop är kärnverksamheten i detaljhandelskoncernen Kooperativa Förbundet. I koncernen ingår även en rad andra starka varumärken inom bl a media, fastighet och finansverksamhet. Se även www.coop.se

Coop Marknad AB ansvarar för Coops totala kommersiella strategi och utveckling av varumärken, butikskoncept, medlemserbjudanden till över tre miljoner medlemmar, marknadskommunikation och - produktion. Coop Marknad AB är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF).

Publiceringsdatum
2012-12-13

Arbetsuppgifter
På den resan behöver Coop Marknad två serviceinriktade och engagerade coacher till Coops Lojalitetsprogram. Avdelningen för Loyalty arbetar med att ta fram, utveckla och distribuera Coops lojalitetsprogram.

Som coach arbetar du operativt ute i butik med införsäljning av Lojalitetsprogrammets tjänster. I detta arbete ingår att tillsammans med butik driva medlemsprogrammet, coacha personalen i programmet, själv driva arbetet ute i butik och ta fram underlag för utförandet av arbetet.

Du ansvarar för att bygga kontakter och skapa goda relationer med butikspersonal samt, genom att motivera butikerna till att arbeta mer aktivt med Lojalitetsprogrammets tjänster, bidra till ökad försäljning och lönsamhet. I rollen ansvarar du för implementering av utbildningar och för att säkerställa en hög kunskapsgrad om Lojalitetsprogrammet och dess tjänster bland butikspersonalen.
I det arbetet ingår att:

• Aktivt ta del i och uppnå uppsatta försäljningsmål för att driva och stärka affären, bl.a. genom att:
o Bygga relationer med personalen i Coops butiker och för att upprätthålla goda kontakter mellan butikerna och Coop Marknad.
o Att utbilda och motivera butikerna inom lojalitetsprogrammet.
o Arbeta efter gränssnitten mellan banken, lojalitetsteamet, och konceptutvecklings försäljningsuppdrag.
o Vara del av att implementera bearbetningsstrategin mot butikerna.
o Tillsammans med butik planera och sälja in aktiviteter för att nå uppsatta mål.
o Ansvara för koordinering och logistik av butiks- och kampanjmaterial för lojalitetsprogrammet.

• Besöka alla butiker som ingår i ansvarsområdet och förse dessa med nyheter, nyckeltal, material etc. gällande Lojalitetsprogrammet.
• Genomföra utbildningar för att säkerställa en hög kunskapsgrad om Lojalitetsprogrammet och dess tjänster bland butikspersonalen.
• Bygga och utveckla kontakter och relationer med befintliga samt nya medlemmar.
• Upprätthålla en god kvalité av Lojalitetsprogrammets kommunikationsmaterial i butik.
• Delta i gemensamma coachmöten.
• Ta del av interninformation från Coop, MedMera samt Kedjor.

Kvalifikationer
Utbildning /erfarenhet
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom tjänsteförsäljning och en hög känsla av service i din försäljningsstil. Vidare har du:

• 3- 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom service och eller utbildning
• Säljerfarenhet

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv och utåtriktad, du uppskattar mötet med andra människor och har ett genuint sinne för service. Det är av stor betydelse att du är kommunikativ och lyhörd inför såväl butikspersonal som våra medlemmar. Du är drivande, affärsmässig och har stort intresse för utveckling samt försäljning.

Datakunskaper
Du ska ha goda kunskaper i MS Office, samt vana av att arbeta i PC-miljö.

Språkkunskaper
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i språket, både muntligt och skriftligt.

Tjänsten är heltid och fullt resande i Sverige.

Har du frågor om tjänsten kontakta Teamleader Coach Loyalty, Linnéa Andersson.

Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Är du intresserad? Skicka in din ansökan via www.coop.se/jobb

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-07
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A306673
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnéa Andersson, Teamleader Coach linnea.andersson@coop.se

Facklig kontakt
Christian Stener, Handels christian.stener@handels.se
Håkan Johansson, KTF hakan.johansson@coop.se
Kjell Birgersson, SACO kjell.birgersson@kf.se

Företag
Coop Marknad

Adress
Coop Marknad
Englundavägen 4
17141 sOLNA

Jobbnummer
1416277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Coop Marknad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Coop Marknad: