Client Support till SLS

Intrum Justitia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Nacka, Uppsala, Upplands-Bro, Gävle, Stockholm eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 800 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2014 till ca 5,2 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com .

Nu söker vi en ny medarbetare till vårt team som arbetar med betalningsadministration för våra tjänster inom reskontra- och fakturaservice. Du kommer bli en del av ett team bestående av erfarna kollegor som tillsammans utvecklar arbetet och strävar mot gemensamma mål.

Som Client Support arbetar du med att boka betalningar för våra kunders räkning och sköta övrig betalningsadministration. Du gör avstämningar av våra konton i flera valutor, utbetalar klientmedel, utför utredningar i komplexa ärenden och granskar nya kunders hantering i syfte att säkerställa god leveranskvalitet. Vidare har du daglig kontakt med våra kunder via telefon och e-post och du verkar för att alltid hålla en hög servicenivå. Arbetsuppgifterna roteras för att säkerställa trygghet och en högre kompetensnivå.

Vi söker dig som är serviceinriktad och gillar att arbeta mot deadlines och uppsatta mål. Rollen som Client Support ger dig också möjlighet att delta i arbetet med förbättringar av våra befintliga arbetsprocesser och rutiner samt att driva dessa självständigt.

Publiceringsdatum
2015-05-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 

• Gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kund- eller leverantörsreskontra
• Tidigare erfarenhet från företagskundtjänst, bankkundtjänst eller liknande
• Tidigare erfarenhet från avstämningsarbete och kunskap i grundläggande bokföring
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Du har siffersinne och strävar alltid efter den bästa lösningen för kunden. Du har förmåga att arbeta strukturerat och du får rutinuppgifter utförda på ett effektivt sätt. Vidare är du är van att växla mellan olika arbetsuppgifter och du trivs i en tempofylld miljö med korta deadlines. Vi värdesätter också att du är en driftig person som tar initiativ till att förbättra arbetsrutiner. Du har även en positiv grundinställning med förmåga att hantera förändringar, varierade arbetsuppgifter och självständigt klara av att prioritera vid tidvis varierande volymer eller tillfälliga utredningar.

Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök genom att klicka på " Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Bergström (Team Manager Sales Ledger Services) 08-616 78 39
Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-616 77 00 (vxl)
Lena Glaad (Unionen) 08-546 10 318

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Hesselmans torg 14, Nacka
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2280094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: