Client Support Manager
Academic Work Sweden AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker dig som är i startgropen av din karriär och vill arbeta i en kommunikativ roll. Hos Precio Fishbone kommer du ta emot IT-ärenden och koppla dessa till rätt kollega, ditt främsta arbetsverktyg är Microsofts plattform. Teamet är ett internationellt team som brinner för att hjälpa biståndsorganisationer, som Röda Korset och Oxfam.
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som Client Support Manager kommer du arbeta i supporten mot Precio Fishbones kunder som använder sig av NGO Online. NGO Online är ett system för hantering av finansiering och projekthantering för biståndsorganisationer, det används idag av över 30 organisationer världen över. Systemet är utvecklat med biståndsorganisationers krav och behov i fokus, och lämnar utrymme för kundspecifik konfigurering och anpassningar till exempel i form av integrationen mot andra system. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft Office 365 och SharePoint Online.
Som Client support manager ingår du i ett produktteam med åtta personer i Sverige, en person i Kanada, en person i London samt ett större utvecklingsteam i Vietnam. I Sverige finns produktägare, projektledare, säljansvarig och tekniskt ansvarig.
Din huvudsakliga arbetsuppgift som Client support manager är att ansvara för alla kunders inkommande ärenden: ta emot, felsöka, följa upp och återkoppla ärenden och incidenter.
Du behöver vara en fena på engelska då det används i all kommunikation med kunder och internt.
Du erbjuds
• Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
• Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning.
• Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till utvecklingsteamet.
• Konfigurera produkten inom ramen för projekt och införsäljning
• Hjälpa till vid "handover" från projekt till support
• Rutinförbättringar avseende incidenthantering.
VI SÖKER DIG SOM
• Högskolestudier inom Ekonomi och IT, eller liknande.
• Erfarenhet från support, helpdesk eller kundtjänst.
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
• Erfarenhet från biståndsorganisationer är ett plus.
Som person är du:
• Ansvarstagande
• Samarbetsförmåga
• Kommunikativ
Övrig information
• Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
• Omfattning: Heltid.
• Placering: Norra Vasastan, Stockholm
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Precio Fishbones önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Precio Fishbone är ett modernt it-företag med drygt 250 anställda på 6 kontor i Sverige samt utomlands i Danmark, Kanada, England och Vietnam. Vi säljer Microsoftlösningar-antingen som egenutvecklade produkter eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.
Kontoret i norra Vasastan är trevligt, ljust och luftigt. Här sitter omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala aktiviteter är viktigt hos oss.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15049602".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7234911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.