Client Support Manager - För Biståndsorganisationer

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba i en kundorienterad roll där ditt fokus ligger på att bygga relationer och supportera IT-relaterade ärenden? Vill du arbeta med ett internationellt team som hjälper biståndsorganisationer, så som Röda Korset och Oxfam att göra skillnad i världen? Då är du vår kandidat!

Publiceringsdatum
2021-02-05

Arbetsuppgifter
I tjänsten som Client support manager kommer du vara ansvarig för first-line support mot våra kunder som använder sig av NGO Online. NGO Online är ett system för hantering av finansiering och projekthantering för biståndsorganisationer, det används idag av över 30 organisationer världen över. Systemet är utvecklat med biståndsorganisationers krav och behov i fokus, och lämnar utrymme för kundspecifik konfigurering och anpassningar till exempel i form av integrationen mot andra system.
Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft Office 365 och SharePoint Online.

Din huvudsakliga arbetsuppgift som Client support manager är att ansvara för alla kunders inkommande ärenden: ta emot, felsöka, följa upp och återkoppla ärenden och incidenter.
Exempel på arbetsuppgifter är:

• Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning.
• Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till utvecklingsteamet
• Konfigurera produkten inom ramen för projekt och in försäljning
• Hjälpa till vid "handover" från projekt till support
• Rutinförbättringar avseende incidenthantering

Om företaget
Vår kund är ett modernt it-företag med drygt 250 anställda på 6 kontor i Sverige samt utomlands i Danmark, Kanada, England och Vietnam. De säljer Microsoftlösningar - Antingen som egenutvecklade produkter eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.

Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljus och luftig. Här sitter omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala aktiviteter är viktigt hos dem.

Som Client support manager ingår du i ett produktteam med åtta personer i Sverige, en person i Kanada, en person i London samt ett större utvecklingsteam i Vietnam. I Sverige finns produktägare, projektledare, säljansvarig och tekniskt ansvarig.

Profil
Skallkrav:
• Högskolestudier inom Ekonomi/Teknik/IT/Administration alt. Motsvarande arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Erfarenhet eller intresse från biståndsorganisationer är ett plus!

Viktigast av allt är att du förstår vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter. Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta mycket internt - därför är tydlig kommunikation a och o. Du behöver dessutom vara duktig och bekväm med att kommunicera på engelska då det används i all kommunikation med kunder och internt.

Om företaget
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: Enligt ök.
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08-17
Ort: Stockholm, Vasastan

Ansökningar behandlas löpande, tjänsten kan därför komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Framtiden i Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22532".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Jobbnummer
5560087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: