Client Service Manager

Canon Svenska AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Canon Svenska AB i Solna, Stockholm, Örebro, Ljungby, Göteborg eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att erbjuda exceptionell kundservice som tjänsteleverans?

Till Canon söker vi nu en Client Service Manager som kommer att ansvara för driften av specifika kunders tjänsteleverans.

Denna roll kommer att ge dig ansvaret för design, drifthantering och kontinuerlig utveckling av specifika Canon kunders tjänstekontrakt. Du ansvarar för hantering och utveckling av kontraktet till Canons kontrakterade drift och kvalitetsstandarder. Dessutom kommer du att kommunicera och samarbeta med kunden och alla lämpliga Canon-avdelningar för att uppnå och överträffa definierade affärs och finansiella mål.

Publiceringsdatum
2017-05-15

Dina arbetsuppgifter

• Hantera kundrelationer med support/assistans från Account Manager.
• Övervaka och hantera kontrakt för att uppnå överenskomna budgetar och maximera intäkter, marginal och andra definierade mål.
• Implementera, hantera och utveckla drifts- och procedurstandarder i överensstämmelse med avtalsförpliktelser och Canons eller externa kvalitetsindikatorer.
• Kompilera och jämföra regelbunden drifts och operativ information / rapporter som krävs av kunden och Canon vid utvecklingsmöten / styrgruppsmöten.
• Utforma strategier och åtgärder som behövs för att utveckla kundrelationen inom tilldelade konton. Främja marknadsföringen av ytterligare Canon-produkter och tjänster till kunder för att säkerställa långsiktig tillväxt och utveckling.
• Öka intäkter och marginaltillväxtmöjligheter från olika Canon-lösningar.
• Föra in kontinuerliga förbättringsåtgärder i en handlingsplan för konton, som uppdateras och kommuniceras med alla lämpliga interna och externa kunder.
• Utveckla nuvarande och nya intäkter både nationellt och internationellt i enlighet med budgetkonton och mål.
• Utveckla en strategi tillsammans med kontoansvariga och styra de aktiviteter som krävs för att möta SLA eller angivna avtalsmässiga mål.

Vi behöver människor som kan uppnå det exceptionella genom att arbeta tillsammans, som har modet att riskera nya sätt att göra saker och har förmågan att se världen som deras kunder ser den. Vi letar efter kreativa problemlösare som dig, någon som kan se till att Canon är i framkant av en ständigt föränderlig värld.

Grundläggande:

• God produktkunskap av printprodukter, både inom hårdvara och mjukvara
• Erfarenhet av att arbeta med större affärssystem och analysera data
• Erfarenhet av att arbeta med kundvård eller liknande serviceyrken med många affärskontakter
• Talar och skriver Svenska och Engelska obehindrat

För att lyckas i rollen är du en person som trivs du med att hantera många processer samtidigt och arbeta nära dina kunder för att skapa den bästa kundupplevelsen. Du är nyfiken, förändringsbenägen och en skicklig kommunikatör. Du drivs av att leverera höga resultatmål och har förmågan att alltid hålla en hög affärsmässighet. Vidare har du en god organisationsförmåga som planerar din tid effektivt och tar ett stort ansvar i ditt arbete.

Meriterande:

• Familjär med ITIL processer.
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av att leverera långsiktig dedikerad serviceleverans hos kund, samt hantering av klienten och relevanta parter.
• Utbildad eller erfarenhet av Corporate Service Delivery eller Key Account Management.

Hos Canon får du det stöd och den uppmuntran du behöver för att växa, från personer som delar din ambition. Vi investerar i din professionella utveckling för att hjälpa dig att lära dig och utvecklas i din roll med oss. Du finner ledare som ger dig frihet att utforska nya saker och ett team där kunskap delas öppet.

Avdelningen Professional Services präglas av stark teamanda, öppen dialog och glimten i ögat. Vi arbetar ofta i högt tempo och med givna deadlines varför samarbete är något vi värderar högt. För att passa in hos oss bör du dela vårt mindset och trivas i en dynamisk miljö där vi bjuder på oss själva på ett ödmjukt sätt. Hos oss erbjuds du utmaningar och uppskattning samt varierande projekt mot olika branscher.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Wahlström fredrik.wahlstrom@canon.se

Företag
Canon Svenska AB

Adress
Canon Svenska AB
Gustav III:s Boulevard 26
16988 SOLNA

Kontorsadress
Gustav III:s Boulevard 26

Jobbnummer
3498782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Canon Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Canon Svenska AB: