Client Manager till Aditro Logistics
ProCon Work Solutions AB / Logistikjobb / Jönköping
2015-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Client Manager till Aditro Logistics" (publicerad 2015-03-11) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ProCon Work Solutions AB i Jönköping,
Aneby,
Vaggeryd,
Nässjö,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-03-04Om företagetAditro Logistics ska vara den naturliga partnern för företag som värderar engagemang, kvalitet och utveckling av sina logistikprocesser. Aditro Logistics är en specialiserad, transportörsoberoende tredjepartslogistiker. Vi skapar kontinuerligt värde för våra kunder genom förbättrade funktioner och sänkta kostnader.
Aditro Logistics är logistikpartner för många ledande företag och varumärken och vi utnyttjar vår erfarenhet från alla dessa flöden för att ytterligare utveckla logistiken för våra kunder.
ArbetsuppgifterClient Manager ansvarar för det operativa arbetet gentemot kunder och är väl insatt i kundavtalets villkor. Rollen är bred och varierad med fokus på logistik- och transportflöden, samt innebär det att som Client Manager utveckla affären med kunderna och att skapa goda kontakter med dem. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Regelbundna avstämningsmöten med kunder samt interna möten med lageransvariga.
• Sammanställa och rapportera nyckeltal månadsvis samt att ansvara för att ta in prognoser på orderflöden.
• Fakturering av våra tjänster och transporter.
• Arbeta proaktivt med att utveckla både kunders och våra interna flöden och processer.
ProfilDu som söker har en högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande och har minst 3 års arbetserfarenhet inom området. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social, målfokuserad, kommunikativ och att du har en god samarbetsförmåga. Som person är du även analytisk, noggrann och arbetar på ett strukturerat och proaktivt sätt. Du ska vara lyhörd, snabblärd och våga fråga om du inte förstår. Du arbetar obehindrat med Excel, Word och Powerpoint. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Ett krav är att du har kunskap inom lagerhantering och logistikområdet och det är meriterande om du har genomfört interna logistikutbildningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med logistik- och transportadministration och att du har god förståelse för hur WMS fungerar. Det är ett plus om du har arbetat med Lean, förbättringsprogram, prognosadministration, transporttaxering samt om du har erfarenhet av projektledning och av presentationer. Du ska kunna fokusera på rätt saker även i stressade situationer. Viktigt är att vara serviceinriktad mot kund och lösa uppkomna situationer konstruktivt.
Vi arbetar med våra värdegrunder; affärsmannaskap, handlingskraft, flexibilitet och mångfald, vilka genomsyrar vår verksamhet. Vill du vara en del av detta, vänta inte med att söka.
Urval sker löpande
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 161
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Berglind
FöretagProcon Work Solutions AB
AdressProcon Work Solutions AB
Box 14001
40020 Göteborg
KontorsadressBox 14001, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2191500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.