Client Liaison

Nielsen Services Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nielsen Services Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Enköping, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

ROLLEN
I rollen som Client Liaison kommer du att koordinera arbetet och ansvara för kommunikationen mellan Nielsens kunder/kundansvariga och Operations. Du kommer att vara en del av ett lokalt team på cirka 10 medarbetare. I ditt dagliga arbete ingår även kontakt med nordiska och globala kollegor. Det lokala teamet arbetar med veckovis inkommande information (data) från den svenska dagligvaruhandeln (FMCG) och säkerställer korrekt information i fördefinierade produktkategorier i kundspecifika databaser.

I dina ansvarsområden ingår att upprätthålla bra service och att ge support till Nielsens kunder. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegorna på våra kommersiella avdelningar, Retailer Services samt Client Services. Du ingår i kundteam som tillsammans ansvarar för ett femtontal nationella och internationella kunder. Du kommer att vara ansvarig för den tekniska uppbyggnaden av kundens marknadsrapporter. Vi ser gärna att du är van vid en proaktiv kommunikation gentemot kunder när det behöver informeras om förändringar eller förseningar i leveranserna. Du brinner för att göra effektanalyser av förändringar och trender i kundernas respektive marknad. För att våra databasleveranserna skall bli korrekta kommer du att ansvara för att nya produkter i marknadsrapporterna har rätt rätt information.

DINA MÖJLIGHETER PÅ NIELSEN

Vi erbjuder ett ansvarsfullt och flexibelt arbete med många utmaningar i ett stort internationellt företag med unika analysprodukter och verktyg. Du samarbetar med dynamiska, kompetenta och socialt engagerade kollegor. Vi ser fram emot att välkomna dig i ett företag med fokus på välbefinnande. Kontoret är placerat på Södermalm i Stockholm, nära goda kommunikationer.

Om du har frågor gällande denna tjänst, är du välkommen att kontakta Operations Leader, Åke Forsberg, e-post eller telefon 070 671 13 15.
Kan du se dig själv i ovanstående läge och tror du att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik Client Liaison på ­ Nielsen? Då ser vi fram emot din ansökan och CV senast den 08 januari 2017.

PERSONEN:
Vi söker dig som har universitetsexamen i Företagsekonomi eller Informationsvetenskap, alternativt eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Vidare söker vi dig som:
• Är analytisk och har stark siffersinne
• Är positiv och lösningsorienterad
• Är en lagspelare och trivs att arbeta i olka team
• Är van vid att jobba självständigt
• Gillar att arbeta i en internationell miljö och över nationsgränser
• Är organiserad,strukturerad och kan arbeta med korta deadlines
• Är kundorienterad, proaktiv och resultatorienterad
• Är öppen och har god kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt
• Har mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaket
• Kan flytande svenska och engelska (muntlig och skriftlig). Andra språk är meriterande.
Om du har erfarenhet ifrån FMCG och/eller Nielsens programvaror (t.ex. Nitro, Answers Desktop) är det ett plus.

Nielsen är ett globalt performance management-företag som skapar övergripande förståelse för vad konsumenterna tittar på och vad de köper (Watch and Buy). Nielsens Watch-segment levererar publikmätningstjänster av video-, ljud- och textinnehåll till kunder inom media- och reklam. Buy-segmentet levererar unika mätningar till tillverkare och återförsäljare av konsumtionsvaror. Genom att integrera information från Watch- och Buy-segmentet och från andra datakällor kan Nielsen erbjuda mätningar och analyser i världsklass som hjälper kundföretagen att prestera bättre. Nielsen är ett S&P 500-företag som har verksamhet i över 100 länder, vilket täcker mer än 90 procent av världens befolkning.

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: tillsvidareanställning (inleds med 6 månaders provanställning) Anställningsstart: Enligt överenskommelse (snarast möjligt)

Publiceringsdatum
2016-12-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nielsen Services Sweden AB

Adress
Nielsen Services Sweden AB
83 Maria Skolgata
11891 Stockholm

Kontorsadress
Maria Skolgata

Jobbnummer
3212515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nielsen Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nielsen Services Sweden AB: