Client Engineer/Service Desk Representative

IFS / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IFS i Linköping, Jönköping, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

IFSTM är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har idag cirka 3 300 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk.

Din framtida utmaning
Som Client Engineer är ditt övergripande uppdrag att arbeta med support till alla IFS medarbetare på Linköpingskontoret. Du ansvarar för att slutanvändarna har fungerande infrastruktur, hårdvara och applikationer så att dessa skall kunna utföra sitt arbete. Primärt innebär detta support gentemot hård- och mjukvara på slutanvändarnas klienter men även support gentemot skrivare och kommunikationsutrustning såsom mobiltelefoner m.m. I tjänsten ingår även att delta i IFS Service Desk som hanterar ärenden för hela IFS globalt med förstalinje support.

Du ingår i en arbetsgrupp med ytterligare fyra Client Engineers på IFS och har kollegor på några av IFS andra kontor runt om i världen. Tjänsten kan innebära resor till andra IFS kontor någon dag i månaden.

Den vi söker
Du har gärna några års erfarenhet av att arbeta med Windows för PC och Microsoft Office. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i ett supportflöde med felsökning för Microsoft Windows och Office. Nätverkskunskaper och praktisk erfarenhet av Microsoft-baserade miljöer såsom Windows Server, AD, SCCM och Exchange är meriterande. Erfarenhet av att jobba i ett ärendehanteringssystem är önskvärt. Du har även goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och tycker om att arbeta med människor. Du besitter en hög social kompetens vilket bland annat innebär att du på ett trevligt och korrekt sätt kan bemöta stressade användare som har problem. Det är viktigt att du är självgående och initiativrik samt att du har ett genuint intresse av IT.

Vi erbjuder dig
På IFS har vi en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Du får snabbt frihet under ansvar och kommer på många sätt ha möjlighet att påverka - vår produkt, vår organisation och vår utveckling. Vi är en stabil och mogen Skandinavisk organisation med internationell verksamhet där du får samarbeta över såväl kompetens- som nationsgränser. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas som person i din roll och i din karriär. Du möter varierande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter och projekt och kommer att få samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor och ledare i en organisation som sätter kunden i fokus.

Låter detta intressant?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 2017-04-30.. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till oss!

Gunnar Bergman, Group Manager, 013-460 37 17

Anders Robèrt, Service Desk manager, 031-726 29 74

Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-04-06

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IFS

Adress
IFS
Box 1545
58115 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 5

Jobbnummer
3423205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IFS

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IFS: