Client Coordinator, Customer Service, WND
Damco Sweden AB / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Damco Sweden AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Damco är en av världens ledande leverantörer av spedition och supply chain management tjänster. I mer än 100 år har vi försett våra kunder med transport- och logistiklösningar som stödjer våra kunders sätt de vill göra affärer på, oavsett var i världen de befinner sig.
Våra tjänster och strategiska lösningar är omfattande och anpassade för att möta våra kunders alla behov. Oavsett om det är ett konkurrenskraftigt pris för en brådskande transport eller en strategisk partner som kan identifiera och skapa kortsiktig effektivitet och samtidigt bygga upp en långsiktig konkurrenskraft. Våra team med kunnig logistikpersonal finns alltid redo att hjälpa till.
Customer Service-avdelningen för Damcos lager & distributionsverksamhet i Göteborg (Arendal) består av 5 motiverade medarbetare som tillsammans levererar högklassig service till våra kunder.
Vi erbjuder:
Vi behöver stärka upp vår organisation under semesterperioden (början av Juni- mitten av augusti) och söker därför en person som kommer att arbeta med på avdelningen förekommande arbetsuppgifter, exempelvis inleveransplanering och planering och bokning av utgående transporter.
Sökanden ska vara resultatinriktad, ambitiös och ha ett analytiskt tankesätt. Det är vidare viktigt att sökanden är noggrann, motiverad och ansvarsfull. Erfarenhet av logistik och transporter är en fördel men inte en nödvändighet.
Då sökanden kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor på avdelningen är det viktigt med god samarbetsförmåga, så att vi som organisation kan fortsätta leverera en förväntad hög service och som levererar värde både till oss och till våra kunder.
Ansvarsområden:
• Hantering av aviseringar
• Planering och bokning av inkommande transporter
• Förbereda inleveransdokumentation, skapa elektroniska mottagningsrapporter
• Planering och bokning av utgående transporter
• Avvikelsehantering
• Förfrågningar från kund
Vem söker vi:
Generella kompetenskrav:
• Mycket god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen
• Stresstålighet
• Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper, erfarenhet av PC-arbete med vanligt förekommande program/verktyg (Outlook, Excel, Access)
Önskade kompetenskrav:
• Utbildning på eftergymnasial nivå inom logistik och/eller ekonomi
• Erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Infor/Exceed WMS (Warehouse Management System) eller motsvarande
Damco is one of the world's leading third party logistics providers specialising in customised freight forwarding and supply chain solutions. The company has 11,000+ employees in more than 300 offices around the world and a global presence in about 100 countries. In 2013, Damco had a net turnover of USD 3.2 billion, managed 2.8 million TEU of ocean freight and supply chain management volumes and air freighted more than 225,000 tonnes. Damco is part of the Maersk Group.
Please apply for the position at
www.damco.com - career - job opportunities - vacancies.
Publiceringsdatum2015-03-12Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Please apply for the position at
Klicka på denna länk för att göra din ansökan - career - job opportunities - vacancies.
KontaktLars Andersson, Customer Service manager 0708385789
FöretagDamco Sweden AB
AdressDamco Sweden AB
BOX 8773
40276 GÖTEBORG
KontorsadressTERMINALVÄGEN 17
GÖTEBORG
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7512400
Jobbnummer 2202763
Observera att sista ansökningsdag har passerat.