Client Consultant till Intrum

Intrum Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Gillar du att ha många kontaktytor och att ge kundservice i världsklass? Har du dessutom sinne för affärer och erfarenhet av ekonomi? Då är det dig vi söker!

I rollen som Client Consultant arbetar du proaktivt och självständigt som ansvarig för din leverans till ett antal egna kunder samtidigt som du är en del av ett team. Du kommer dagligen samverka med andra interna funktioner såsom Sales & KAM, Product Management & Business Development, Payments samt Client Onboarding och Client Support. Som Client Consultant (CC) är du kundens primära kontaktyta i operativa frågor oavsett vilka produkter eller tjänster som vi levererar till vår kund.

Rollen innebär att du på daglig basis svarar på frågor, agerar rådgivande, analyserar och verkar för att förbättra både kundens och våra rutiner. Du strävar också efter ett bättre resultat för båda parter inom ramen för Intrums tjänsteutbud.
Du vägleds i ditt arbete av Intrums värderingar, rutiner och regelverk, instruktioner och policys samt avtal och kvalitetskrav.
I vårt team finns kunder inom segmenten Fastighet, Bank & Finans och Energi.

Publiceringsdatum
2020-01-29

Dina arbetsuppgifter
Proaktiv kommunikation med kunder via telefon, mail, Skype och personliga möten.
Säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra leveranser till kund.
Aktivt arbeta med att ta fram samt driva förbättringsförslag.
Ta fram nyckeltal som kompletteras med analys och åtgärdsförslag för ständig utveckling i kundsamarbetet.
Genomföra operativa möten med dina kunder för uppföljning av fastställda rutiner, utvecklingsmöjligheter samt aktivitetsplan.
Bidra till trygg och smidig Onboarding av nya kunder.
Agera intern koordinator gällande rutiner, filkommunikation, utvecklingsförslag m.m.
Ärendehantering i produktionssystem såsom Rekondis och Nova.
Ansvara för att årligen kvalitetssäkra och uppdatera rutiner enligt gällande kundavtal.
Genomföra kundutbildningar både via Skype och på plats hos kund.

Kvalifikationer
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete nära kund
Erfarenhet från ekonomi-, kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet
Förståelse för Intrums affärsmodell, produkter och tjänster
Erfarenhet av analytiskt arbete
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God vana vid att arbeta med Office-paketet, framförallt Excel

Om dig
Du har tre års erfarenhet från ekonomi-, kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet samt god kunskap om inkassolagstiftningen. Du har förmåga att bygga mycket goda relationer med såväl kunder som interna samarbetspartners. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi, annat relevant område eller är certifierad inkassohandläggare.
Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetet ofta innebär korta ledtider. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande situation. Du kan självständigt prioritera bland arbetsuppgifter. Som den serviceinriktade person du är arbetar du alltid med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan ta affärsmässigt sunda beslut.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan"
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intrum Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intrum Sverige AB (org.nr 556134-1248), http://www.intrum.se

Jobbnummer
5068221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: