Claims Manager till Royal Design

Premier Service Sverige AB / Chefsjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Lessebo, Mörbylånga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Mörbylånga, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-18

Om företaget
Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning - med ambitionen att erbjuda världens bästa varumärken för hela hemmet till rätt pris och vara det självklara valet för konsumenten. Alltsedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt under lönsamhet. Idag finns bolaget representerat online på över 13 olika geografiska marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.

Om Story House Egmont

Story House Egmont är ett av Nordens ledande och mest traditionsrika medieföretag. Vi är passionerade historieberättare och står bakom några av landets populäraste varumärken. Inom våra tre huvudområden - Media, E-commerce och Agencies - utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser. Vår ägare är den nordiska mediekoncernen Egmont tillsammans med Nordisk Film, TV 2 i Norge och det danska bokförlaget Lindhardt og Ringhof. Egmont är en stiftelse som varje år delar ut en stor del av sitt överskott för att stötta utsatta barn och ungdomar.

Drivs du av att åstadkomma kundupplevelse i världsklass? Är du metodisk och kvalitetsmedveten med en lockelse till ledarskap?

Att leverera en kundupplevelse och en kundresa på en helt ny nivå är en av hörnstenarna i Royal Design Groups strategi framåt. Kundservice har en central roll och vi fokuserar därför på att förtydliga de olika funktionerna inom retur och reklamationssegmentet som är ett av våra högst prioriterade områden. Därför söker vi nu en prestigelös chef till Royal Designs reklamationsavdelning.

Arbetsuppgifter
Ditt huvudansvar kommer ligga i att driva affärsområdet för reklamationer. Det är en komplex affär i en del av ett supply chain-flöde där många aktörer är involverade. Du kommer i rollen hantera och lägga ett pussel som involverar allt från leverantörer och speditörer till slutkunder och interna avdelningar. Ditt ansvarsområde är brett men fokus kommer vara att skapa och upprätthålla hållbara processer som är gynnsamt för alla parter i hela kedjan. Att effektivisera processer och arbeta kostnadsmedvetet är en viktig del av rollen. Vidare kommer du även leda ett erfaret reklamationsteam.

Inom ditt ansvar ligger:

• Personalansvar
• Egna teamets leverans mot mål
• Övergripande ansvar för reklamationshanteringen och reklamationsutfallet från början till slut
• Kravställande mot andra avdelningar i det tvärfunktionella arbetet med reklamationer utifrån såväl kundupplevelse som affär
• Sätta upp processer, optimera arbetssätt och säkerställa analys och uppföljning internt men även gentemot leverantörer och speditörer
• Drivande i arbetet med att vidareutveckla processer och systemlösningar som är kritiska i reklamation och returhanteringen såväl inom det egna teamet som inom företaget som helhet.

Du kommer i denna roll vara en given spindel i nätet gällande arbetet med att säkerställa förflyttning av nyckeltal inom såväl kundnöjdhet som lönsamhet. I rollen kommer du rapportera till Head of Customer Experience.

Profil
Vi tror att du har minst 3 år av personal- samt resultatansvar för en verksamhet. Därtill har du dokumenterad erfarenhet av processtyrt arbete och att driva olika typer av förändringsprojekt, gärna kopplat till supply chain. Det är positivt om du tidigare har jobbat med förändringsledning.

Det är meriterande med högskola/universitetsutbildning inom för rollen relevanta områden likväl som du gärna får ha erfarenhet av reklamationshantering, kunddialoger och/eller samarbete med leverantörer, gärna inom E-handel. Har du erfarenhet av logistikflöden är det också positivt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är driven och arbetar passionerat inom ditt område. Du har ett noggrant öga för detaljer och är en naturlig ledare och relationsbyggare som ibland vågar tänka utanför de givna ramarna. Detta görs i ett högt tempo på ett lösningsorienterat och inspirerande sätt.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072-0908980 eller e-post marie.saleback@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast xx oktober 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?
Då kan det vara bra för dig att känna till att det finns extra stöd och vägledning läs mer på: https://flyttahit.nu/ Här kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Premier Service Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6519".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017), http://www.premier.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Marie Salebäck
marie.saleback@premier.se

Jobbnummer
7084120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: