Claims Coordinator till trevliga Zumtobel Group Lighting

Standby Workteam AB / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Standby Workteam AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Zumtobel Group är ett etablerat och välrenommerat globalt företag som arbetar med professionell inomhus- och utomhusbelysning. Vårt mål är att ge ökad livskvalitet genom att tillhandahålla belysning av hög kvalitet och energieffektivitet. Zumtobel Group har i Norden försäljningsorganisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi säljer även till Island och Baltikum. Huvudkontoret för Norden finns i Malmö. Här är vårt nordiska Support Center placerat, där Customer Care är en del av vårt Backoffice team. Läs mer på www.zumtobelgroup.com

Claims Coordinator till Zumtobels Customer Care-avdelning - Hyllie

En kollega i teamet väljer att gå vidare i sin karriär och vi söker nu hans ersättare. Customer Care har som huvuduppgift att ta emot, behandla och lösa reklamationer. Då vårt mål är att överträffa kundens förväntningar vid ett reklamationsärende är det viktigt att som ambition att hålla kunden tätt informerad om händelseutvecklingen. Customer Care ingår som en del av vår kundserviceenhet och arbetar tätt tillsammans med säljare, kund och våra fabriker. Tjänsten kommer vara placerad i Malmö.


Publiceringsdatum
2021-08-17

Dina arbetsuppgifter
Ta emot reklamationer, kunna tolka kundens beskrivning av felet och säkerställa att man har en fullständig bild av vad som reklameras
Administrera ersättningsleverans ifall reklamationen blir godkänd
Styra servicepartners vilka är förlängda armen vid avhjälpande av fel
Hantera kostnadsstruktur kopplade till reklamation
Agera internt för att finna lösning för kundens räkning
Uppdatera flödet för reklamationen regelbundet i affärssystemet
Uppmärksamma eventuella upprepade fel och rapportera till produktchef eller produktion

Bakgrund
Erfarenhet av att jobba med reklamationer och/eller kundservice. Teknisk förståelse och intresse av att lära mer om elteknik och styrningsprotokoll. El-kompetens alternativt erfarenhet av att montera armaturer, samt erfarenhet från belysningsbranschen är meriterande. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Ytterligare ett nordiskt språk är meriterande. Goda färdigheter i ERP-system, meriterande med erfarenhet av SAP.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är affärsmässig med god kommunikationsförmåga.
Du är en handlingskraftig och diplomatisk problemlösare och kan avsluta att ärende i samförstånd med kunden. Du gillar att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.

Du blir direkt anställd av ZG Lightning Nordic AB. Det är en anställning på heltid med placering på företagets huvudkontor i Malmö.

Vi jobbar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Standby Workteam AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Standby Workteam AB (org.nr 556600-5475), http://www.standbyworkteam.se
211 38  MALMÖ

Jobbnummer
5905736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Standby Workteam AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Standby Workteam AB: