Claims Analyst

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Claims Analyst

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu en Claims Analyst till en av våra kunder inom hemelektronik för omgående tillsättning, uppdraget sträcker sig till och med augusti 2024 med stor möjlighet till förlängning.
Placeringen är i Kista Science City.

Publiceringsdatum
2022-08-10

Om tjänsten
What will this role achieve & what will your job scope be? As a customer claims analyst your main responsibilities include processing claims and settlements accurately, efficiently and ensure timely payments for customer's sales deduction cost. You will be handling specific accounts in which you will develop and maintain good customer relations, have reconciliations meetings when needed and proactively drive areas of improvement of claims process with customers. Analyze data and investigate claims to determine if an error has occurred in processing or adjudication of a claim. In addition, you will have the opportunity to drive process, and system improvements and be included in projects.
The key responsibilities include the following:
• Ensure accurate validation and efficient claims handling for your accounts
• Analyze accruals, balance reports, KPI reports, sales data (sell-in and sell-out) and other various data needed for claim operation
• Reconcile claims with customers, per claim and through periodic reconciliation process
• Raise any issues related to data accuracy which affects claim operation
• Support Business Control in maintaining accrual structure
• Following up on claims KPI such as claim validation lead time and backlog
• Support improving claims validation tools
• Drive or support various longer-term improvement projects with aim to improve claims operation.
• Support monthly closing, reconciliations and audit questions related to sales deductions
• Develop and provide necessary reports to stakeholders
• Provide guidance to sales organization regarding claims validation process

Krav och färdigheter

What do we need for this role? Qualifications Required:
• University degree in Business administration or Finance or equivalent
Experience:
• Work experience within Finance and/or accounting principles and practices, concepts and reporting of financial data (Accounts Payable, Accounts Receivable, Finance, Claims processer or equivalent to minimum of 2 years
• ERP experience, preferable from SAP FI (Finance and/or Accounting)
• Analytical experience
• Preferably experience from a global company
Skills:
• Office package, mainly advanced Excel
• Common accounting principles
• Strong communication skills in Swedish and English, both written and spoken
• Critical thinking
• Conflict resolution and problem-solving skills
• Excellent customer service skills
• Time management
• Open-minded and Flexible
• Project management and collaboration skills
• Interested in systems
• Sales deduction system knowledge (advantage)
• Knowledge in other Nordic language (advantage)

Vi söker en utåtriktad, kommunikativ, ödmjuk och positiv person som är flexibel och strävar efter att jobba effektivt samt är van med time management. Du bör ha vana att jobba med stora globala företag där snabba förändringar kan ske.
Vi ser gärna att du är intresserad av system och analyser, har jobbat inom projekt och förstår den processen samt har en djupare förståelse för Excel.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, någon av dina konsultchef är på plats minst en gång per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, sex veckors semester (ingen övertidsersättning), friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas i augusti och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev, löneanspråk samt möjligt startdatum för att vara aktuell.

/ Therese Barvell Rappel & Anja Lowndes

Konsultchefer Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Start omgående och minst till och med augusti 2024, stor möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön
Sex veckors semester, ingen övertidsersättning, friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)

Kontakt
Therese Barvell Rappel
0812828110

Jobbnummer
6872608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: