Civilekonom med intresse för mediefrågor rekryteras av Presstöds

Experis Sverige / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Presstödsnämnden är en statlig myndighet med uppgift att fördela statligt stöd till dagspressen. Målet med presstödet är att värna mångfalden på dagstidningsmarknaden. Nämnden följer också utvecklingen inom svensk dagspress vad gäller bl.a. ekonomi och ägande. Presstödsnämndens ledamöter och suppleanter tillsätts av regeringen. Nämndens kansli, för närvarande bestående av fyra personer finns i lokaler vid Globen. Läs mer om verksamheten på www.presstodsnamnden.se.

Publiceringsdatum
2011-11-24

Dina arbetsuppgifter
I denna nyinrättade tjänst hos Prestödsnämnden förväntas du, som ekonomisk sakkunnig, bidra till utvecklingen av analyser och rapportering och inom området. I detta ingår bl.a. att bedöma kostnadsredovisningar från tidningsföretag och att följa kostnadsutvecklingen inom tidningsdistributionen samt att göra sammanställningar och uppföljningar. Du kommer också att bl.a. att delta i arbetet att kontrollera utbetalningar, göra budgetuppföljningar och prognoser.
Du kommer även att bidra till arbetet med att handlägga ansökningar. Tillsammans med kansliets övriga personal, ansvarar du för frågor inom presstödets två delar - driftsstöd och distributionsstöd. Du kommer bl.a. att arbeta med ärendehantering gällande ansökningar från dagstidningar, uppföljningar, analyser och utvecklingsarbete. Arbetet är varierat och innehåller såväl löpande verksamhet som strategiskt utvecklingsarbete. En viktig uppgift är att ta fram och bereda de beslut som Presstödsnämnden ska fatta. Du kommer också att vara föredragande och sekreterare vid nämndens sammanträden. I arbetet ingår att ha kontakt med t.ex. myndigheter, dagstidningsföretag och branschföreträdare.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Du har arbetat minst ett par år med redovisning och andra företagsekonomiska frågor. Du har vana av att arbeta med statistik och ekonomiska analyser och har en förmåga att se samband. Du är van användare av Word och Excel. Det är meriterande om du även har kunskaper i Agresso eller liknande ekonomisystem. Det är meriterande om du har dokumenterade kunskaper och intresse för frågor inom medieområdet.
Som person är du ansvarstagande. Du tycker om att utveckla och effektivisera och gillar att möta deadlines. Du måste ha en flexibel inställning till de uppgifter som kan komma ifråga i en liten organisation och kunna hantera flera olika frågor samtidigt. Ditt arbete är kvalitetsorienterat, där du måste vara noggrann och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du behöver känna dig bekväm med att föredra muntligt i en beslutsnämnd. Du arbetar självständigt i din roll men har även förmågan och intresse att samarbeta och hjälpa dina kollegor. Du stimuleras av att vara med i en verksamhet som utvecklas. Du har goda kunskaper i engelska.
Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning, gärna statlig förvaltning.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Presstödsnämnden med Experis. Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 10/12.För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catrine Björn via telefon 08-452 33 39
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn, +46 8 452 33 39

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1088810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: