Civil administratör till Gränspolissektionen i Region Bergslagen

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Karlstad, Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga, Arvika eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen består av polisområde Dalarna, polisområde Värmland och polisområde Örebro län. Huvudort är Örebro. Ca 1700 arbetar inom regionen.

Vi söker nu en civil administratör inom det utlänningsrättsliga verksamhetsområdet till Gränspolisen i Region Bergslagen med placering i Karlstad, Värmlands län.

Publiceringsdatum
2016-08-04

Arbetsuppgifter
Gränspolissektionen har en gemensam inkorg som är förlagd till utlänningsexpeditionen i gränspolisgrupp 2, Värmland. Expeditionen är central för att skapa en enhetlig registrering, kategorisering, initiala åtgärder, efterlysningsrutiner m.m. för den utlänningsrättsliga verksamheten i hela regionen.

Arbetet innebär bland annat att diarieföra inkomna ärenden i PÄR-systemet, kategorisera ärenden, kvalitetssäkra inkomna handlingar och vid behov begära kompletteringar, vidta initiala åtgärder som inte kan vänta på att handläggare utses, samt skapa efterlysningar avseende avvikna personer. Arbetet innebär även att ansvara för arkivering samt hantering av post, fax, mail och dataslagningar i polisiära och andra myndighetsregister.

På sikt kan arbetet även komma att omfatta gränskontrolluppgifter (passkontroll) vid yttre gräns (flygplats).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande

• Minst två års erfarenhet av arbete som administratör.

• God datavana och vana av att arbeta i MS Office.

• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både muntligt och skriftligt.

• Normalt/godkänt färgseende.

• B-körkort.

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning eller kurser inom det utlänningsrättsliga området, exempelvis inom utlänningsrätt, juridik, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten.

• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

• Ytterligare språkkunskaper

• Kunskap och erfarenhet av tillämpning av utlänningslagstiftningen eller erfarenhet av utlänningsrättslig verksamhet.

• Kunskap om Polisens olika IT-system.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som har en förmåga att hantera många saker samtidigt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel och ansvarstagande samt har en god analytisk förmåga. För att lyckas i rollen bör du kunna arbeta strukturerat och noggrant samt alltid vara kvalitetsmedveten. Vidare är du kommunikativ, såväl muntligt som skriftligt.

Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad och har ett professionellt- och lösningsorienterat förhållningssätt. Du har hög integritet och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Funktionen är placerad i Karlstad, Värmlands län.

Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Veckoplanerad arbetstid tillämpas.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult.

Har du frågor om ansökningsförfarandet se FAQ för arbetssökande på Polisens supportportal eller ta kontakt med ansvarig HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Veckoplanerad arbetstid tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Ange följande referens när du ansöker: C7833/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Pont, Chef Gränspolissektionen Bergslagen 010-567 31 77
Pernilla Silvén, Gruppchef Gränspolisgrupp 2 Värmland 010-567 09 34
Urban Krook, Regional processledare 010-567 03 95

Facklig kontakt
Ludvig Hals Saco-S tfn; 010-567 35 15, Anette Na

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Box 1804
70118 Örebro

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3 70118 Örebro

Jobbnummer
2977089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: