Chefsstöd lön till Gryaab
Göteborgs stad., Gryaab / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Gryaab i Göteborg Gryaab jobbar för ett renare hav och en bättre miljö! Det gör vi genom att ta hand om ditt avloppsvatten på bästa möjliga sätt. Gryaab är ett kommunalt bolag som ägs av Ale, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Mölndal och Partille kommuner. Gryaab driver ett av Nordens största reningsverk Ryaverket, som ligger på Hisingssidan av Älvsborgsbron i Göteborg. Sedan starten 1972 har bolaget gjort miljösatsningar på miljarder kronor i tunnlar och reningsverk. Det har gjort att regionens vattendrag befriats från utsläpp av avloppsvatten och har bidragit till ett renare hav. Gryaab har i dag 97 tillsvidareanställda och omsätter cirka 350 miljoner kronor.
Publiceringsdatum2017-10-12ArbetsuppgifterI tjänsten som chefsstöd lön kommer du att tillhöra Gryaabs avdelning Stab, där funktionerna HR, kommunikation, inköp, ekonomi och administration ingår.
Du utbildar och stöttar chefer och medarbetare i självserviceanvändandet i Personec P samt ger support i frågor kring tjänstledigheter, sjukfrånvaro, semester och övriga lönefrågor. Din uppgift är att säkerställa att rätt lön betalas ut genom bevakningar och kontroller i systemet. Du registrerar och uppdaterar uppgifter om anställda och händelser i systemet. Periodvis blir det en del administration av beredskap i systemet.
Intraservice i Göteborgs stad gör löneberedningen och du blir Gryaabs kontaktperson gentemot dem kring avtals- och lönefrågor och initierar rättning av lön till dem. Du kommer att delta i Göteborgs stads forum för löneadministrativa processfrågor.
I tjänsten ingår också en del administration kring bland annat rekrytering, försäkringar och styrelseutskick. Du tar fram och rapporterar in olika personalrelaterade statistikuppgifter bland annat till SCB. Utifrån de förändringar som sker i lagar, avtal och företagets regelverk föreslår du även uppdateringar av rutiner i vår verksamhetshandbok.
KvalifikationerVi vill att du:
• har eftergymnasial utbildning med inriktning mot lönedministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• har erfarenhet av praktisk löneadministration
• har arbetsrättsliga kunskaper
• kan tolka lagar och avtal
• har god datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt
• har arbetat i lönesystemet Personec P
• är tydlig i din kommunikation med anställda och chefer och kan stå upp för det regelverk som finns
• är prestigelös och främjar ett gott samarbete i arbetsgruppen
• arbetar strukturerat och kan planera och prioritera på ett effektivt sätt
• är noggrann och analytisk
• talar svenska flytande och du kan formulera dig på ett lättförståeligt sätt
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: Chefssöd 1017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Bergman 031-64 74 80
Lena Carlsson 031-64 74 36
FöretagGöteborgs stad., Gryaab
AdressGöteborgs stad., Gryaab
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress41834 Göteborg
Jobbnummer 3746526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.