Chefsstöd/Assistent till Hjälpmedel Skåne

Region Skåne, Psykiatri och Habilitering / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri och Habilitering i Kristianstad, Hässleholm, Eslöv, Simrishamn, Lund eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Hjälpmedel Skåne består av cirka 130 medarbetare och är ett verksamhetsområde inom förvaltningen Regionservice som förser den skånska hälso- och sjukvården med servicelösningar. Vi arbetar i en komplex miljö, där vikten av rätt information och fungerande stöd till chefer och Hjälpmedel Skånes verksamhetsledning har betydelse för hur väl vi lyckas med att genomföra vårt uppdrag.

Hjälpmedel Skånes uppdrag är att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av förskrivningsbara hjälpmedel. Detta ska ske genom att:
• patienter enkelt får tillgång till rätt hjälpmedel när de behöver det
• medarbetare i vården enkelt kan beställa, förskriva och följa upp användandet av hjälpmedel
• region Skåne kan följa kostnader, volym och kvalitet för att säkerställa att sortiment och avtal uppfyller patienternas behov.

Hjälpmedel Skåne ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Tjänsten som chefsstöd/assistent är ny för Hjälpmedel Skåne och kommer att vara placerad centralt inom verksamhetsområdet/divisionen.


Publiceringsdatum
2019-03-06

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och dina ansvarsområden är uppdelade i olika ansvarsområden enligt följande;
• chefsstöd/assistent och sekreterarfunktion till ledningsarbetet
• administrativt stöd i arbetet med Hjälpmedel Skånes samverkan
• aktivt HR-stöd till alla chefer inom Hjälpmedel Skåne
• fakturahantering i Raindance samt övriga administrativa uppgifter.
I din roll som chefsstöd/assistent till Hjälpmedel Skåne ansvarar du för det administrativa arbetet till divisionschefen och andra ledningsfunktioner. Dina arbetsuppgifter innebär att du bokar in och förbereder inför olika möten, förbereder diskussions- och beslutsunderlag samt i förekommande fall hanterar du även politiska ärenden till nämnderna. Därutöver ansvarar du för och administrerar verksamhetsområdets gemensamma dokument i Sharepoint.

Ditt arbete som administrativt stöd i Hjälpmedel Skånes samverkan innebär den interna fackliga samverkan och MBL-förhandlingar samt den specifikt externa samverkan på produktnivå vi har tillsammans med de olika patientorganisationerna. Du ansvarar för att förbereda kallelser, skickar ut mötesbokningar, deltar i möten och sköter protokollskrivning med erforderliga bilagor. Därefter kommunicerar du ut protokoll på avsedda platser, både för samverkan och MBL.

Vidare är du ett direkt stöd till fem enhetschefer, en verksamhetschef samt chefen för divisionen/verksamhetsområdet avseende olika personaladministrativa uppgifter. Det personaladministrativa arbetet, såsom frånvarohantering och introduktion för nyanställda, hanteras i HR-fönster.

Arbetet med fakturahantering innebär att du hanterar och konterar olika fakturor som berör verksamheten i ekonomisystemet Raindance. Detta är en bred roll som utöver ovanstående ansvarsområden innebär en del ad hoc och arbetets detaljinnehåll varierar i takt med verksamhetens behov. Det kan exempelvis innebära att du är behjälplig i övrig administration kring förbättringsuppdrag och mindre projekt.

Placeringsort är Malmö eller Kristianstad beroende på dina önskemål.


Kvalifikationer
Vi välkomnar dig med en avslutad gymnasieutbildning och har du en eftergymnasial utbildning är det en fördel. Du som söker har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift och mycket goda kunskaper i Officepaketet. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du har några års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad administration och/eller personaladministrativa arbetsuppgifter i en större organisation. Vi ser gärna att du har kännedom kring samverkansprocessen och MBL samt de avtal som reglerar detta område.

Det här är en tjänst för dig som har en hög grad av servicekänsla och trivs att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Arbetet ställer höga krav på planering, noggrannhet, flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt arbetstempo. För att trivas hos oss är du ansvarstagande, positiv till förändringar och ser värdet av ett gott samarbete med medarbetare och chefer inom vårt verksamhetsområde samt i övriga delar av Region Skåne. Vi är en värderingsstyrd organisation och för oss är det en självklarhet att du, liksom vi, bidrar till vår värdegrund.

Vid eventuell anställning görs kontroll mot misstanke-och belastningsregistret.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-27
Ange följande referens när du ansöker: A856902
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Reingsdahl, Divisionschef 040-6753128
Matilda Svensson, Rekryterare (för frågor om rek 046-275 27 09
Catharina Blomqvist, HR-Specialist (för facklig 040-675 35 88

Företag
Region Skåne, Psykiatri och Habilitering

Adress
Region Skåne, Psykiatri och Habilitering
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4652622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri och Habilitering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri och Habilitering: