Chefssekreterare till VO hjälpmedel i Malmö

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Assistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en erfaren chefssekreterare som trivs i en koordinerande roll med en stor variation av olika arbetsuppgifter? Brinner du dessutom för den dagliga kontakten och för att förenkla vardagen för dina kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Verksamhetsområde (VO) hjälpmedel ingår i förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Förvaltningen har drygt 4500 medarbetare och har verksamhet på flertalet orter i Skåne. VO hjälpmedel är en mindre verksamhet med 150 anställda där de ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Publiceringsdatum
2023-09-12

Arbetsuppgifter
I rollen som chefssekreterare är ditt huvudsakliga ansvar att ge kvalificerat administrativt stöd till verksamhetschefen. Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet. Vidare kommer du arbeta nära tillsammans med verksamhetsutvecklare, controller, HR-partner och IT-ansvarig.

Du kommer ansvara för bland annat:
• upprättandet av agenda, förbereda, sammankalla och sammanställa olika typer av diskussions- och beslutsunderlag till verksamhetens ledningsgruppsmöten
• fakturahantering för ledning
• sammanställa olika uppföljningar, statistik och presentationer i PowerPoint
• resebokning, kalender- och mötesbokning, mailhantering för verksamhetschefen
• handläggning av klagomålsärenden till verksamheten för verksamhetschefen
• förvalta SharePoint och Dok-IT.

I arbetet hanterar du även mötesplanering för olika grupperingar, vilket bland annat innefattar bokning, förberedelser, protokollföring och efterarbete. I arbetsuppgifterna ingår hantering av IT och telefoni samt fakturahantering. Du kommer vara behjälplig med att ta fram kommunikationsunderlag, inklusive information till hemvisten på vårt gemensamma intranät. Rollen som chefssekreterare innebär även att du aktivt deltar i arbetet med att utforma och utveckla nya arbetsformer, rutiner och andra projekt på ledningsgruppens uppdrag.

Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning som tillsammans med din arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens och erfarenhet samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Vi förväntar oss att du har eller kan tillgodogöra dig kunskaper inom respektive IT-program. Du besitter god erfarenhet samt förmåga att skriva och formulera text till protokoll och dokument på svenska. Därtill är det fördelaktigt om du även har goda kunskaper i engelska språket i både tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Struktur, noggrannhet och ett professionellt bemötande är självklarheter då du samordnar och ger service både externt och internt. Du är skicklig på att självständigt planera och organisera arbete och samarbeta med andra. Att du även är en god ambassadör för våra värderingar hoppas vi är lika självklart för dig som det är för oss. Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser framemot att träffa dig.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C154265".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Alexander Karlsson, Rekryterare (för frågor om r
Alexander.P.Karlsson@skane.se
0724-62 44 57

Jobbnummer
8106092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: