Chefssekreterare till Ekonomiavdelningen
Södersjukhuset SÖS / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södersjukhuset SÖS i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Nacka,
Haninge eller i
hela Sverige Tycker du om daglig kontakt med människor, att ge god service och har ett administrativt intresse? Vi söker en chefssekreterare till ekonomidirektören som kan fortsätta utveckla och säkerställa administrativt stöd till ekonomidirektör och sjukhusets ledning.
Arbetsuppgifter
Med anledning av att nuvarande chefssekreterare går i pension så söker vi nu hennes efterträdare. Som chefssekreterare kommer du att bistå ekonomidirektören i alla administrativa ärenden. Du kommer även att ha ett nära samarbete med och serva andra chefer och medarbetare på ekonomiavdelningen. Du kommer att stödja andra avdelningar i sjukhusledningens stab. Du deltar i ekonomiavdelningens ledningsgrupp och ger administrativt stöd i samverkan med facklig samverkansgrupp och andra arbetsgrupper. Du organiserar möten, skickar kallelser, skriver protokoll, i arbetet ingår även fakturahantering, inköp samt viss personalrapportering. Du kommer också att arbeta med introduktion av nya medarbetare, hantering av akter och avtal samt stöd i administration runt IT-förvaltningsstrukturer. Du är en naturlig kontaktperson för medarbetare på ekonomiavdelningen och sjukhusledningens staber samt för externa kontakter. Det är ett självständigt arbete med helhetsansvar som innebär att ta initiativ och hitta lösningar. Det är med andra ord en stor spännvidd på arbetsuppgifter som ska hanteras.
Kvalifikationer
Du har:
• gedigen erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter och bevisat intresse för utvecklings- och förändringsarbete
• goda kunskaper i svenska och engelska.
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• relevant utbildning för kvalificerade assistent/sekreterararbetsuppgifter eller motsvarande som bedöms likvärdig.
Du behärskar MS Office inklusive Excel, Powerpoint och har en allmänt god IT-kompetens. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård samt av SLL:s olika IT-system såsom Heroma, Raindance och Clockwork är meriterande
Dina personliga egenskaper
Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga med hög förmåga att arbeta självständigt.
Du är kommunikativ, förtroendeingivande och serviceinriktad samt har lätt för att skapa goda relationer. Du har en god problemlösningsförmåga och är van att ta egna initiativ. Du är noggrann med ett strukturerat arbetssätt och hög integritet.
Vi erbjuder ett varierande arbete med utvecklingsmöjligheter. Vill du arbeta på en arbetsplats som värderar nytänkande och humor kommer du att trivas hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 181216. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Anställningsform
Tillsvidare, heltid. Provanställning kan bli aktuellt.
Kontaktpersoner
Chef:
Richard Lowén
08-616 14 03
richard.lowen@sll.se HR-partner/rekrytering:
Christina Otterstam
08-616 18 27
christina.otterstam@sll.seVaraktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Otterstam
FöretagSödersjukhuset SÖS
AdressSödersjukhuset SÖS
Sjukhusbacken 10
11883 Stockholm
KontorsadressSjukhusbacken 10
Jobbnummer 4482895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.