Chefssekreterare

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Vi söker nu en Chefssekreterare till en statlig myndighet i Örebro.

Hur ser din arbetsdag ut? 

Som chefssekreterare kommer din främsta arbetsuppgift att vara administrativt ledningsstöd till enhetschef och dennes närmaste chefer.  Det innebär att stötta i det dagliga arbetet med hantering av kalender samt planering av resor, möten och konferenser. Som chefssekreteraren deltar du även i planeringen av vårt förändringsarbete som vi kontinuerligt arbetar med för att utveckla och förbättra vår enhet. Du deltar som sekreterare vid möten samt samordnar och ansvarar för olika aktiviteter, allt från att ta hand om, och planera gästbesök till att vara med och arrangera konferensdagar.

Vem trivs här?

För att trivas att arbeta som chefssekreterare hos oss har du förståelse när saker och ting kan förändras med kort varsel och utifrån detta prioritera om vid behov. I arbetet som chefssekreterare går en stor del av arbetsdagen ut på att kommunicera och prata med människor från olika delar i vår verksamhet, men även med olika verksamheter utanför vår myndighet. Arbetet kräver noggrannhet, ansvar och medvetenhet.

Publiceringsdatum
2015-11-16

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetat självständigt i liknande roll minst 2 år.
• Du har dokumenterad utbildning/erfarenhet av presentationsteknik.
• Mycket god datavana, avancerad nivå i Office
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
• Körkort lägst *B***

 Meriterande

• Erfarenhet av stabsarbete inom en myndighet.
• Utbildning eller erfarenhet från att ha arbetat med systemet PRIO.

Du måste vara svenskt medborgarskap samt en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. 

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du har en god förmåga att arbeta självständigt samt en god förmåga att planera, genomföra och slutföra ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter och miljöer, är flexibel och tycker om att ge service. Du har väldigt lätt att stå inför en stor grupp och genomföra olika presentationer. Vi kommer att lägga stor vikt i urvalet vid dina personliga egenskaper.

Befattningen är placerad i Örebro med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. Du skall även vara beredd på att tjänsten kan innebära resor och övernattning på annan ort.

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco som genomför annonsering, urval och första intervju. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök så snart som möjligt dock senast den 25 november 2015. Lämnar in din intresseanmälan med ett CV och personligt brev via: www.adecco.se och lediga jobb. Eventuella frågor besvaras av Adeccos rekryteringskonsult Helena Faring tel 019-760 71 06.

Välkommen med din intresseanmälan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med 6 månaders provanställning Heltid.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-25
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Faring 019-760 71 06

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO

Kontorsadress
Gustavsviksvägen 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2529796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: