Chefsassitent som binner för administration och service
Poolia Väst AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Presentation
Vill du arbeta i ett säljbolag med största fokus på kunder och ha varierande och utvecklande arbetsuppgifter?
Vi söker nu en riktigt vass administratör som ska vara chefsassistent till chefen för Kund- och säljsupport hos vår kund Merrild Professional Sweden AB.
Uppdraget har start omgående och pågår under hela 2015.
Urval och intervjuer sker löpande, däeför välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2014-12-05Dina arbetsuppgifterKund- och säljsupport är hjärtat i Merrilds verksamhet och innebär att ge sina kunder och ägare den bästa service och information som de har behov av.
Din roll kommer att innebära att stötta gruppen, som består av fem personer med administrativa uppgifter, men det kommer också att inneära kontakter med såväl leverantörer som återförsäljare.Du kommer också att vara delaktig i rapportering, framtagande av statistik ssamt månads- och årsbokslut. Andra exempel på förekommande uppgifter är kontering och scanning av leverantörsfakturor. Helt enkelt avlasta chefen med det som behövs för att avdelningen ska leverera den önskade servicen.
Ordinarie arbetstid är 8-16, viss övertid och helgarbete kommer att förekomma.
Utbildning/erfarenhet
Då rollen är mycket serviceinriktad så är det viktigt att du är en person som brinner för att ge service. Du är också ordningssam, strukturerad och älskar administration.
För att lyckas i rollen bör du också vara social och ha förmåga att kommunicera i tal och skrift på såväl engelska och svenska, då rollen har många kontaktytor. Du har därmed också en säljande personlighet och tycker om möten med människor både via telefon och personliga möten. Du har en förmåga att se helheten och därmed kan också prioritera och organisera ditt arbete. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vana av att arbeta med ekonomi, service, adminiistration med ett stort kundfokus. Att du har god vana av excell är också en förutsättning och erfarenhet från SAP är meriterande.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Merrild Preofessional brinner för kaffe och te. Allt började 1753 i den lilla byn Joure i norra Nederländerna där Egbert Douwers tillsammans med sin fru öppnade en affär för att sälja kaffe och te. Detta blev starten på ett internationellt bolag som idag har mer än en miljon kunder i 50 länder världen över. Merrild Professional Sweden AB som startade sin verksamhet i Sverige redan 1953, är idag rikstäckande på försäljning, distribution och service och är idag ett helägt dotterbolag till DE Master Blenders 1753.
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39601
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristine Fritzén
christine.fritzen@poolia.seFöretagPoolia Väst AB
AdressPoolia Väst AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 42, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2092684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.