Chefsassistent till storbank sökes av Adecco!

Adecco, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en chefsassistent som söker spännande ny tjänst inom bankvärlden?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en erfaren chefsassistent till en av Sveriges största banker i Stockholms City!

Publiceringsdatum
2010-05-27

Arbetsuppgifter
Du kommer att assistera din chef som du kommer att arbeta mycket tätt med. Rollen innebär ett mycket varierande arbete och du kommer att ha den övergripande kontrollen över din chefs kalender och att hans arbetssituation är fungerbar. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
• Kalenderarbete
• Mailhantering
• Deltaga vid möten och föra anteckningar
• Resebokning
• PowerPoint- presentationer
• Viss fakturering
Vem söker vi?
Vi söker dig med erfarenhet av rollen som chefsassistent och trivs i den. Då det ingår en del utländska kontakter i tjänsten är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vidare är du en van användare av Outlook men även PowerPoint. Har du erfarenhet av arbete på bank samt fakturering ses det som en fördel.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Som person har du god förmåga att arbeta proaktivt och tänker steget före för att förhindra eventuella problem. Du är framåt, självgående och kan stå på dig i de situationer där det krävs samtidigt som du har glimten i ögat. Viktigt är att du har en god kommunikativ förmåga och vågar fråga om det krävs. För att lyckas i bra i rollen är det av stor betydelse att du är anpassningsbar, positiv och har integritet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och är ett föräldravikariat. Uppdraget startar vecka 24 med en veckas upplärning sedan börjar du arbeta självständigt i mitten av augusti.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se, följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/vacancy/vacancyvisualiz ationbycandidate.asp?lVacancyIden=776107
Vid eventuella frågor, kontakta Sofia Wigzell på tel. 08-598 982 37.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
662681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: