Chefsassistent till stadsdelsförvaltning
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Chefsassistent till en av Göteborgs stadsdelsförvaltningar!
Har du tidigare arbetat som chefssekreterare i en offentlig organisation? Letar du efter din nästa utmaning? Då är detta något för dig
Hur ser din arbetsdag som chefsassistent ut?
I din roll som assistent till stadsdelsdirektören kommer du att fungera som ett stöd till chefer och medarbetare i administrativa och enklare ekonomiska frågor.
Arbetet innefattar bland annat:
• Sköta administrationen kring förvaltningsledningens möten inkluderat sekreterarskapet
• Sköta administrationen kring förvaltningssamverkan, inkluderat sekreterarskapet
• Administrera stadsdelsdirektörens kalender och svara i stadsdelsdirektörens telefon.
• Ekonomiadministration såsom fakturakontering och diverse beställningar
• Genomföra övrig löpande administration och förekommande uppgifter utifrån stadsdelsdirektörens uppdrag.
Vidare kräver uppdraget att du kan vara flexibel och rycka in där det behövs.
Uppdraget startar i mitten på augusti och löper därefter i 3 månader. Tjänsten är på heltid måndag - fredag, kl. 8.00 - 17.00. Du kommer att få en anställning som konsult hos Adecco och bli uthyrd till vår kund som är en offentlig verksamhet med placering i Göteborg.
Vem trivs här?
Du som har tidigare erfarenhet som chefsassistent och minst 6 månaders erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet kommer snabbt att komma in i arbetsuppgifterna. För att kvalificera dig för tjänsten har du minst gymnasial utbildning, god datavana gärna i officepaketet, samt goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal och skrift. Det är mycket meriterande om du har relevant högskoleexamen, exempelvis från Förvaltningshögskolan.
Som person är du kommunikativ, flexibel och en god organisatör. Du sätter dig snabbt in i nya uppgifter, tar ansvar och har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du har hög integritet, jobbar gärna självgående och är stresstålig. Självklart har du hög servicekänsla.
Med din yrkeskompetens som bas känner du dig trygg i att argumentera för din sak och delar gärna med dig av dina erfarenheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2016-07-15ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-21
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlma
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2956353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.