Chefsassistent Till Sbab

sharper / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos sharper i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Norrköping, Motala eller i hela Sverige

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Kundernas behov och beteenden förändras snabbt. Förutsättningarna för oss att möta dessa och skapa starkare kundvärden blir allt mer spännande med de möjligheter som digitalisering och datahantering ger. Med ansvar och transparens i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Vi växer och tar marknadsandelar på bolånemarknaden. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkludering och självdrift tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Enligt "Great Place to Work" är SBAB en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser bland större företag. Till avdelningen HMK (Hållbarhet, Marknad & Kommunikation) söker vi nu en Chefsassistent som vill vara med och bidra till en kundupplevelse i världsklass och bättre boende och boendeekonomi.

HMK består av enheterna Hållbarhet, Marknad (inklusive teamen för Kundutveckling och Digital försäljning), Chefsekonom, Extern kommunikation och Intern kommunikation. Vi är för närvarande 30 medarbetare och huvudsakligen placerade i Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-12-14

Dina arbetsuppgifter
I rollen som chefsassistent kommer du att stötta Chef för Hållbarhet, Marknad & Kommunikation och övriga ledningsteamet i det dagliga arbetet med varierande arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att sköta kalenderhantering, fakturafrågor, mötesadministration, resebokningar etc. Utöver detta kommer du att planera, koordinera och följa upp allt från affärsplanering till månadsrapportering. Vidare ingår i rollen att sammanställa och producera presentationsmaterial till chefer och ledning samt hjälpa till vid företagets event.

Du rapporterar till Chef för Hållbarhet, Marknad & Kommunikation som ingår i SBAB:s företagsledning.

Tjänsten är på heltid med placering i Solna.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roller, kanske inom bank- eller finansbranschen som assistent eller junior konsult. Du får gärna överraska oss med en annan bakgrund!

För att trivas i rollen tror vi att du är en värderingsdriven och prestigelös person som gärna hugger i där det behövs. Som person är du positiv, driven och har lätt för att samarbeta. Du ser till helheten och motiveras av att ställas inför komplexa frågeställningar. Vidare mår du som bäst när du får möjlighet att strukturera och organisera, vilket också är din nyckel till att skapa effektivitet och bästa möjliga resultat. Utöver det arbetar du proaktivt för att ligga steget före så att vår planering för enhetens arbete blir så effektiv och rolig som möjligt.

Du trivs i en vardag där vi snabbfotat reagerar och agerar på omvärldens och verksamhetens behov, prioriterar om och tar tillvara på de möjligheter vi ser. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och öga för effektiva presentationsmaterial och rapporter. Helt enkelt vara vass på PowerPoint och Excel.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SBAB med Sharper. Sharper tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision - att erbjuda Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 400 000 och vi är cirka 600 medarbetare. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser 2018 bland större företag

Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sökord: Executive assistant, VD assistent, Ledningsassistent

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
REBECKA HILLERSTRÖM rebecka.hillerstrom@sharper.se +46 70 032 43 46

Företag
Sharper

Adress
Sharper
Lindhagensgatan 74
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 74, Stockholm

Jobbnummer
4511026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från sharper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos sharper: