Chefsassistent till Linköpings kommun

Arenius Schröder & Besterman AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Linköping har gjort sig känd som staden där idéer blir verklighet. Här gör vi mer än pratar och drömmer. Vi agerar! Vi tar tillvara människors tankar kring framtiden och hur man vill leva. Här skapas kreativa plattformar för ett unikt samarbete mellan näringsliv, universitet och våra invånare. Möten som utformar vår egen stad. Ett aktuellt exempel är LinköpingsBo2016.

Nu i höst kom det positiva beskedet att Ostlänken, från Linköping och Norrköping och vidare till Stockholm, ska byggas. Denna satsning har en avgörande betydelse för Sveriges femte största kommun och för hela vår region. Expansionstakten kommer att öka ytterligare. En utvidgad innerstad med ett nytt resecentrum kommer att ge den största stadsförnyelsen i Linköpings historia. Det i sin tur kräver en omfattande insats inom samhällsbyggnadsområdet. Därför behöver vi bli fler skickliga och engagerade medarbetare för planering och genomförande. Vi behöver nu ett stort antal erfarna samhällsbyggare som, precis som vi, vill anta utmaningar som kommer att väcka gehör inte bara nationellt, utan även utanför vårt lands gränser.

Samhällsbyggnadsfrågorna återfinns i Linköpings kommun på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen, som har drygt 200 medarbetare. Förvaltningen har en central roll för stadens hållbara tillväxt och utveckling och består av teknik- och samhällsbyggnadskontor, miljökontor, bygglovskontor, kommunlantmäteri samt en enhet för hållbarhet och miljökommunikation. Teknik- och samhällsbyggnadskontoret består i sin tur av avdelningarna översiktsplanering, mark- och exploatering, detaljplanering, stadsmiljö samt drift och underhåll.

När du arbetar hos oss är det viktigt att du tycker om och har lätt för att samarbeta - även med andra yrkesgrupper. Vi jobbar över avdelnings- och yrkesgränser och en god kommunikativ förmåga är något vi värderar högt.

Vi söker dig som brinner för utveckling!

Publiceringsdatum
2012-10-04

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på den gemensamma förvaltningsadministrationen och är en blandning av enklare och mer avancerade arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Avlasta förvaltningschefen med telefon, mötesbokning med mera.
• Förbereda förvaltningschefens möten och utföra uppföljningsarbeten kopplat till dessa.
• Samverka med övriga chefer i anslutning till förvaltningschefens ledningsarbete.
• Utföra analyser och omvärldsbevakning.
• Ta fram textunderlag för presentationer, informationsmaterial etc.
• Stödja avdelningen inför möten med utformning av agenda, PowerPoint-presentationer, etc.

Som kvalificerad assistent kommer du att ha stora kontaktytor inom förvaltningen samt med företag och samarbetspartners inom samhällsbyggnadsområdet.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning, exempelvis med inriktning mot kvalificerat utredningsarbete, information eller liknande, men personliga erfarenheter är minst lika viktiga som teoretisk bakgrund. Är du en smart "doer" med rätt inställning värdesätter vi detta högre än att du har en speciell bakgrund.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du även är flytande i engelska språket i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i MS Officepaket.

För dig är ordning och service ledorden! Du ser vad som behöver göras och tar initiativ till att få det gjort och där ingen arbetsuppgift är för stor eller för liten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i tjänsten som assistent är det viktigt att vara strukturerad, noggrann, självgående och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en positiv och utåtriktad person eftersom du kommer att ha och initiera kontakt med många olika sorters människor. Din tjänst är händelsestyrd och du ska trivas med att arbeta flexibelt och du kan snabbt anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du antar utmaningar och backar inte för mer svåra/krävande uppgifter och klarar stundtals högt tempo med varierande uppgifter. Du ska vara självständig men även kunna jobba i grupp. Du har stark personlig drivkraft och vilja att utveckla både dig själv och förvaltningen.

Anställning

Anställningsform: Visstidsanställning 2 år

Tillträde: Efter överenskommelse

Sysselsättningsgrad: 100 %

Mer information om tjänsten lämnas av

Agneta Bergquist, administrativ chef tel. 013-20 59 48.

Facklig kontakt
Vision, Ann-Christin Karlsson, 013-20 60 85

Saco, Ali Hajar, 013-26 32 14, 070-445 26 74

e-post: ali.hajar@linkoping.se

Information om rekryteringsprocessen lämnas av

Maria Söderberg, personalchef Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen, tel. 013-20 53 19

Carolina Käll, HR-konsult Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen, tel 013-20 57 13

Sista ansökningsdag är den 11 november, men vi kommer att arbeta fortlöpande med urval och intervjuer. Vi kommer även att lägga ut fler tjänster under den närmaste perioden.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber oss sådana kontakter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Högsberg, 0706-181158

Företag
Arenius Schröder & Besterman AB

Adress
Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218 Linköping

Jobbnummer
1356992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB: