Chefsassistent till globalt miljökonsultföretag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Som chefsassistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid behövs. Vi söker en person till vår kund i Göteborg som har hög integritet, en god förmåga att prioritera och erfarenhet av att arbeta i en miljö med internationell prägel.

Hur ser din arbetsdag som chefsassistent ut?
Vår kund är ett globalt konsultföretag inom miljö och geoteknik med cirka 7000 anställda varav cirka 130 anställda i Sverige. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm och Luleå. De som arbetar i företaget är främst experter och rådgivare inom jord, berg, vatten, miljö och naturresurser. Kontoret i Göteborg har en trevlig och avslappnad kultur med en internationell prägel. Rollen hos vår kund är ny och du kommer i huvudsak att stötta en chef på företagets Göteborgskontor. I det dagliga arbetet kommer du att ge support gällande:

• Kalender- och mailhantering
• Boka resor/hotell
• Planera, arrangera och sammankalla till möten och konferenser
• Ta fram presentationsmaterial och föra protokoll
• Sammanställning av rapporter
• Hantera reseräkningar och diverse administration

Eftersom tjänsten är ny kommer den formas över tid, vilket ger dig möjlighet att sätta din egen prägel på den. Vissa projekt eller ansvar kan komma att läggas till de övriga arbetsuppgifterna. I arbetet som Chefsassistent kommer du att prata med människor från olika delar i främst den europeiska organisationen men även i den globala.

Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå löpande. Arbetets omfattning är på heltid (även möjligt med deltidstjänst). Arbetstiderna är främst dagtid, men det kan förekomma kvällsarbete med tanke på andra länders tidszoner, konferenser möten eller liknande. Du kommer till en början att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg. Möjlighet till anställning kan eventuellt bli aktuellt vid ett senare skede. I tjänsten kan det förekomma resor.

Vem trivs här?
Du som har minst fem års erfarenhet av att ha arbetat som chefsassistent och har hög integritet samt förmågan att arbeta med många bollar i luften under tidspress kommer snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter. Din goda datorvana och kunskap i bland annat Microsoft Office kommer att göra dig värdefull i rollen. Eftersom vår kund är ett internationellt företag är det krav på att du känner dig bekväm i att använda både engelska och svenska i såväl tal som i skrift. Har du också en utmärkt känsla för service och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet, så kommer du att trivas på det här uppdraget! Tycker du om att arbeta självständigt och påverka ditt arbete men samtidigt har förmågan att samarbeta tätt med den person du stöttar, har du kommit till rätt uppdrag. Det är meriterande ifall du som söker pratar ytterligare ett europeiskt språk samt har en eftergymnasial utbildning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adeccos kontor O&HR i Göteborg rekryterar tjänstemän till olika företag, både stora som små inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/ Heltid eller Deltid

Publiceringsdatum
2015-09-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-17
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Fransson (rekryteringsansvarig)31-764 35 23

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2436806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: